6 دلیل مهم ( در سال 2021 + مقاله برتر آب )

چرا باید آب تصفیه شده استفاده کنیم

آب تصفیه بهتر است یا بطری


دلایل مهم برای استفاده از آب تصفیه :

مقدمه : در طبیعت مهمترین مساله غذای سالم است اما این غذای سالم بدون وجود آب تصفیه سالم اهمیت خود را از دست می‌دهد در واقع شاید بتوان گفت آب از غذا مهمتر است و همچنین برای بیدار ماندن یا خوابیدن به آن نیاز داریم زیرا  حجم بزرگی از بدن انسان را آب فرا گرفته است به همین دلیل نیاز است تا درباره این مقوله بیشتر تحقیق کنیم .

طبق تحقیقاتی که انجام شده ثابت شده استفاده مداوم از آب تصفیه سالم میتواند باعث افزایش طول عمر انسان شود ما قصد داریم تا در مورد نقش آن در سلامتی و کاهش متناسب وزن و دفع مواد سمی از بدن بیشتر بگوییم. استفاده از آب گرم سالم با مقداری لیمو در طی روز باعث بهبود متابولیسم شده و به رشد بافت های سالم کمک میکند. در اینجا ما به دلایل فراوان می‌توانیم به شما بگوییم که آب سالم و پاکیزه استفاده کنید زیرا همه آبها شبیه هم نیستند .

آب چگونه تصفیه می شود ؟

  • در فرآیند سازی عمل تصفیه باعث حذف سموم ، باکتری ها ، آفت کش ها و طعم و عطر بد از آب می‌شود. دانشمندان کشف کرده‌اند که بیشتر از 2100 نوع سم خطرناک که آنهم فقط در آب شیرین هستند وجود دارد که این تعداد سم بسیار زیاد و باعث بروز انواع بیماری ها میشود . محققان حوزه سلامت و بهداشت دریافته‌اند که ترکیبات دارویی منجمله تایلنول و ترامادول و بالاخص سرب و مواد سمی دیگر در برخی آبهای شیرین زیر سطحی وجود دارد و علت آن دفع غیر استاندارد مواد سمی دارویی توسط شرکت های ذیربط می‌باشد که این خود میتواند فاجعه محیط زیستی که تاثیرات منفی بر روی جانداران دیگر دارد داشته باشد .

آرسنیک در آب :

گزارشات رسیده از حوزه سلامت و بهداشت حاکی از آن است که بسته به منطقه ای که در آن زندگی می‌کنید استفاده از آب تمیز و تصفیه شده دارای اهمیت کمتر و بیشتر است ولی در شهرهای بزرگ بعلت وجود کارخانجات مختلف نیاز به استفاده از آن ضروری تر به نظر میرسد .

طبق تحقیقات بدست آمده توسط کارشناسان ما در شهرهایی که کشاورزی در آنجا رونق دارد احتمال آلوده بودن آبهای زیر زمینی بعلت استفاده بی‌رویه از آفت کش ها و سموم کشاورزی از مناطق دیگر بیشتر بوده و درصد وجود آرسنیک در آب آن منطقه بسیار محتمل خواهد بود . یکی از مشکلاتی که ساکنان این نواحی ممکن است داشته باشند این است که برای حذف آرسنیک که سمی بسیار خطرناک و کشنده است می‌بایست هزینه های زیادی برای آب تصفیه شده معدنی پرداخت کنند .

شش دلیل مهم برای استفاده از آب تصفیه شده

1 – خطر ابتلا شدن به بیماری را کاهش دهید :

این مشکل از آنجایی شروع می شود که ما مقدار زیادی آب آلوده و تصفیه نشده را در طی روز بنوشیم اما چگونه می‌توانیم کنترل دقیقی بر استفاده نکردن از آن داشته باشم ؟ پیامدهای ناشی از آن میتواند در دراز مدت بروز کند و گرفتاری هایی را برایمان رغم بزند. همه ما خوب میدانیم که کلر ، آمونیاک و آرسنیک جزء مواد سرطان زا هستند و اگر بتوانیم مقدار آنها را کاهش دهیم از ابتلا به بسیاری بیماری ها در امان خواهیم بود .

وجود مواد شیمیایی در آب هنگام مسواک زدن دندانها ، استحمام بدن، موارد بهداشتی دیگر ، شرب و از همه مهمتر پخت و پز برای سلامتی ما و مخصوصا نوزادان و کودکان ، افراد آسیب‌پذیرتر و سالخوردگان بسیار خطرناک و وجود مقدار معینی از این سموم در خون انسان میتواند مرگ‌آور باشد .

طبق بررسیها، متاسفانه در سالیان اخیر و در برخی کشورها شاهد بوده ایم که آژانس ها و سازمان های ذیربط در حوزه جابجایی آب، تا زمانیکه بدست مصرف کننده برسد تنها با تزریق مقداری کلر آب را ضدعفونی کرده و سپس به جریان برای مصرف می‌رسانند که این عمل از نگاه محیط زیستی میتواند بسیار رمز آلود و پر از پرسش های گوناگون باشد زیرا چگونه می توان تنها با استفاده از تزریق کلر از وجود بیماریهای سرطان‌زا جلوگیری نمود ؟

2 – معایب آب بطری یا اصطلاحا آب معدنی :

آب بطری شده یا معدنی ننوشید :

هرگز آب معدنی ننوشید
خطرات استفاده از آب معدنی

استفاده از آبهای بطری شده علاوه بر مشکلات حمل و نقل آن تا محل کار یا منزل باعث افزایش مواد تجزیه ناپذیر در طبیعت شده زیرا اکثر بطری های پلاستیکی دارای استانداردهای محیط زیستی نبوده و این خود میتواند عامل بزرگی در آلوده کردن محیط زیست شود همچنین تزریق مواد نگهدارنده به داخل آنها باعث افزایش تاریخ مصرفشان شده که این میتواند وجود بیماری های انسان در سنین مختلف را افزایش دهد . با روند خشک شدن چاه ها و خشکسالی های پی در پی و نابودی چشمه های جوشان طبیعی در دل طبیعت و دامنه کوه ها کمبود منابع معدنی در اکثر کشورها و شهرها به وفور نمایان است از این روی اخیرا شرکت ها اقدام به استفاده از اصطلاح جدید بنام ” آب آشامیدنی ” کرده اند که از روش های گوناگون مانند تصفیه آبهای شهری یا چاه های نیمه عمیق در روستاها و یا خارج از شهرها بدست می آید .

3 – آموزش و بالابردن سطح آگاهی :

هدف ما تنها به چالش کشاندن آب شرب آشامیدنی نیست و قصد نداریم وارد مقوله تصفیه آب شویم و بهتر است کمی از تجربیات کشورهای توسعه یافته در انجام این کار صحبت کنیم . در این کشورها آب تمیز و سالم بسیار آسان بدست می‌آید، حتی سازمان های محیط زیستی همه ساله طی برنامه و زمانهای متفاوتی نسبت به نمونه گیری و انجام آزمایشات مربوطه روی آن اقدام می‌کنند و یکی از اهداف آنها ثابت نگه داشتن سطح کیفی آب است .

آموزش و طرز صحیح دفع پسماند در کشورهای پیشرفته بصورت مستمر آموزش داده می‌شود و بزرگترین مشکل آلوده شدن آبهای زیرزمینیِ کشورهای توسعه نیافته، نداشتن برنامه آموزشی در این خصوص است . حفظ و ارتقاء دانشِ مدیریتی و افزایش سطح معلومات شهروندان در حوزه سلامت بعهده دولت ها می‌باشد.

آب تصفیه شده یک ماده گرانبهاست زیرا برای بدست آوردن تنها 1 لیتر از آن به 3 لیتر آب نیاز است ! سوال اینجاست که بقیه آن چه می‌شود ؟ در اینجا یک چیز میتواند اشتباه باشد و آن هم دور ریختن و هدر دادن آن است زیرا ما می‌توانیم با طراحی و داشتن یک برنامه جامع و کامل پسآب آب بدست آمده از تصفیه را جمع آوری کنیم و به سایر مصارف مخصوصا در صنعت کشاورزی برسانیم .

4 – درست و بهینه مصرف کنیم :

در مصرف بهینه آب کوشا باشیم
آب را درست مصرف کنیم

هر فرد، در طی روز با آب سروکار دارد به نحوی که جزء جدا نشدنی زندگی روزانه ما شده ، حمام کردن و دوش گرفتن و استفاده از آن در بهداشت عمومی جامعه خود گویای با اهمیت بودن آن است ولی چرا برای حفظ این ماده گرانبها تلاش کمی می‌شود ؟ آیا مگر نمیدانیم زندگی ما وابسته به آن است ؟

متاسفانه نبود الگوی درست مصرفی تصفیه آب در بین خانواده ها و جامعه خسارات زیادی در این رابطه به منابع آبی وارد آورده است . هر فردی به تنهایی میتواند در مصرف آن صرفه‌جویی کرده و باعث کاهش هزینه ها برای بدست آوردن آن شود ، صرفه‌جویی مقوله ای ست که باید هر کس از خودش شروع کند تا بدین وسیله تمام اقشار جامعه نسبت به آن آگاهی داشته باشند .

  • یکی از بهترین کارهایی که ما می‌توانیم برای صرفه جویی در آب انجام دهیم جلوگیری از هدر دادن آن بواسطه شستن خودروها ، محیط های خصوصی ، دیوارها ، شستن قالی یا قالیچه و سایر مواردی از این دست می باشد . یکی از روشهای مناسب برای کاهش مصرف، تنظیم دمای حمام و فشار دوش شماست که علاوه بر مزیت فوق باعث شادابی و جلوگیری از حذف سموم توسط لایه های پوستی در بدن می‌شود، زیرا آب هرچه بیشتر داغ تر یا گرمتر باشد منافذ پوست شما بیشتر باز شده و ورود مواد مضر از آن طریق را سهل تر میکند. استفاده از زمانهای کوتاهتر دوش گرفتن و رعایت آنچه در بالا گفتیم نه تنها موجب صرفه جویی در مصرف آب می‌شود بلکه باعث به تعویض انداختن رشد بیماری در بدنمان نیز خواهد شد .

5 – کاهش هزینه ها :

اگر تا کنون مشتری همیشگی بطری های آبمعدنی بوده اید یا از آب شور لوله کشی آب شهری استفاده می‌کردید همین الان این روش را کنار بگذارید زیرا ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم و آن استفاده از آب تصفیه یا فیلتر شده می‌باشد ، وجود منابع آبی تمیز در خانه علاوه بر آنکه همیشه در دسترس است مشکلات خریداری آب های بطری شده یا معدنی را ندارد و دیگر با حجم زیادی از بطری های پلاستیکی مواجه نخواهید شد و همانطور که در بالا گفتیم آنها ها میتواند برای محیط زیست و طبیعت مضر باشند زیرا عمل تجزیه پذیری نامناسبی دارند و علاوه بر آن هزینه های شهری از محل دفع و جمع آوری آنها نیز زیاد است .

نوشیدن تنها چند لیتر آب فیلتر شده در روز میتواند سلامتی شما را تضمین کند و هزینه های جاری سالیانه را نیز بشدت کاهش دهد در واقع شما با این کار یک سرمایه گذاری بزرگ را انجام داده‌اید .

6 – سم زدایی بدن با استفاده از آب فیلتر شده :

طبق تحقیقات ، ما به این نتیجه رسیدم که بهترین روشی که می‌توانیم برای فرآیند سم زدایی طبیعی در بدن خود انجام دهیم این است که ابتدا سموم کمتری را مصرف و وارد بدن خود کنیم !!

بله درست است یک راه  بسیار ساده و کم هزینه آن است که بیشتر به سلامت خودمان فکر کنیم زیرا آب تمیز و فیلتر شده برای سلامتی ما بسیار پرفایده است و باعث دفع سموم بدنمان می‌شود . با این حال، برای جلوگیری از فرآیند پیشرفت بیماری ها و جلوگیری از ورود آب آلوده بهتر است از آب تصفیه یا فیلتر شده استفاده کنیم تا با این کار خدمت بزرگی به خودمان کرده باشم . هیچگاه نوشیدن آب تمیز و پاکیزه را از یاد نبرید و یا آنرا به تعویق نیندازید هر انسان بالغ در طی شبانه روز حیاتش به حداقل نوشیدن 8 لیوان آب سالم نیاز دارد .

  • به امید روزی که تمام اجتماعات بشری در جای‌جای این کره خاکی از این نعمت بزرگ تصفیه آب بهره ببرند.
  • شرکت انرژی پویآب پارس از شما بخاطر خواندن این مقاله و وقتی که گذاشتید تشکر و قدردانی میکند .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *