آب را بهینه مصرف کنیم

آب را بهینه مصرف کنیم

آب را بهینه مصرف کنیم


روش های حفظ منابع آب شیرین

آب را بهینه مصرف کنیم شعاری که همه ما در همه جا مخصوصا بر روی بیلبوردها و شبکه های اجتماعی می‌بینیم، مصرف بهینه آب یکی از مهمترین عوامل پایداری و حفظ آب شیرین بر روی این کره خاکی است. با مصرف زیاده از حد آب به بقاء بیشتر خودمان و سایر جانداران و گیاهان کمک کنیم، این مایع زندگانی بسیار گرانبها بوده و به سختی بدست می‌آید البته حجم آب در کره زمین بسیار زیاد است اما همه آنها شیرین و قابل شرب نیستند و برای شیرین سازی آن باید هزینه های بسیار زیادی پرداخت کنیم .

صرفه جویی در مصرف آب

بعلت بالا بودن سرانه مصرف آب در دنیا باید خطرات ناشی از بی آبی و خشکسالی را جدی گرفت و آنرا بعنوان یک تهدید مهم حساب کرد، آب را بهینه مصرف کنیم تنها یک شعار نیست بلکه موثر ترین روش برای حل این مشکل مدیریت صحیح منابع آبی و داشتن الگوی صحیح مصرف است. صرفه جویی از یک فرد آغاز می‌شود و به طبع آن کل فضای جامعه را تشکیل می‌دهد .

آب را بهینه مصرف کنیم
آب را بهینه مصرف کنیم

همه‌روزه مقالات زیادی در مورد راه های مصرف بهینه آب و چگونه آب را بهینه مصرف کنیم می‌خوانیم اما این به تنهایی کافی نیست زیرا الگوهای قدیمی مصرف باید با الگوهای جدید جایگزین شوند و این وظیفه دولت ها است که با آموزش یا برگذاری آنها در سطح ملی این الگوهای غلط مصرف قدیمی آب را بهینه کنند. از این الگوهای قدیمی می‌توانیم به هدر دادن آب شیرین و تصفیه شده درون باغچه ها برای آبیاری ، شستن حیاط و دیوارها با آب شیرین و قابل شرب ، شستشوی اتومبیل و ….

مقوله آب را بهینه مصرف کنیم بسیار جدی است، حجم آب های شیرین در کل زمین رو به اتمام است و تا دیر نشده باید چاره ای برای آن اندیشید زیرا بدون آب حیات به خطر افتاده و نه فقط زندگی انسان از بین میرود بلکه سایر موجودات مانند حیوانات و حتی گیاهان به آب شیرین و قابل شرب برای ادامه بقای خودشان نیاز دارند پس باید در مصرف آب صرفه جویی و آب را بهینه مصرف کنیم حتی در بعضی مواقع ما مجبوریم برای استفاده مجدد از پسماند آب از آب تمیز کن های خانگی برای منازلمان استفاده کنیم .

طبق تحقیقات بعمل آمده تا 30 سال آینده بیش از نیمی از منابع آب شیرین در اکثر نقاط جهان از بین میرود و جمعیت زیادی از ساکنین این کره خاکی با مشکلات عمده ای روبرو خواهند شد. بدون آب ما حتی یک لحظه هم نمی‌توانیم زنده بمانیم و بدن انسان به شدت به این مایع مهم و حیاتی وابسته هست .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *