پژوهش و کاوش در زمینه حفظ منابع آب امروزه به یکی از مهمترین دغدغه انسان امروزی بدل گشته به نحوی که پای استفاده از تکنولوژیهای دیجیتال و ماهواره‌ها را نیز به میان کشیده. از آنجاکه آب شیرین جایگزینی نداشته و بسختی تهیه می‌گردد لزوم آموزش های استفاده مناسب و روشهای صرفه جویی در آن بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته است .

آب

آب یک ماده مغذی و ضروری برای عملکرد بهتر بدن است. تعادل آب دقیقا در بدن تنظیم می‌شود و روش های زیادی برای ارزیابی آب بدن وجود دارد. کمبود آب در بدن انسان باعث کاهش حافظه و یادگیری و بیماری های متابولیکی می‌شود، حتی کاهش 1% آب بدن میتواند به بروز بسیاری از بیماریها منجر شود. آب برای عملکرد بهتر ورزش کردن، انرژی، هضم غذا، مفاصل و غیره ضروری است. اهمیت وجود آب سالم و تمیز در بدن برای هیچکس پوشیده نیست و آگاهی بیشتر در این زمینه میتواند به بهبود اوضاع جسمانی ما کمک کند، به همین دلیل است که این روز ها اهمیت دستگاه تصفیه آب خانگی زیاد شده است.

  • آب باعث هضم غذا و جذب مواد غذایی در بدن می‌شود
  • چشمها، مفاصل، نخاع و دیگر قسمتهای بدن به آب نیاز دارند
  • آب دمای بدن را تنظیم میکند

برای بهینه شدن متابولیسم بدن باید تعادل آب در بدن حفظ شود. این به این معنی است که مقدار آبی که شما مصرف می‌کنید برابر با آبی است که در طول روز از دست می‌دهید. چگونه آب را در بدن از دست می‌دهیم؟ با عرق کردن و از طریق پوست، حتی زمانیکه تنفس می‌کنید مقداری آب از دست می‌دهید.

برای جایگزین کردن آب، فقط به نوشیدن آب تمیز و کافی نیاز است، اگرچه تمام نوشیدنی هایی که در طول روز مصرف می‌کنید حاوی مقداری آب است و یا غذاهایی که می‌خورید، ولی استفاده از آب خالص و تمیز نیز میتواند برای بدن فواید زیادی داشته باشد. سعی کنید رژیم غذایی متعادل داشته باشید و از نوشیدنی های قندی خودداری کنید. بر روی غذاهایی تمرکز کنید که آب بیشتری نسبت به بقیه خوراکی ها داشته باشند، مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات و لوبیا پخته. غذاهای چرب آب کمتری را تامین می‌کنند.

Dehydration چیست ؟

حفظ آب سالم و پایدار به این معنی است که شما نباید احساس تشنگی کنید. اگر شما تشنه شدید، آب بدن شما از دست رفته است و این یعنی بین یک تا دو درصد وزن بدنتان، آب از دست رفته است. اگر در وسط یک رویداد ورزشی هستید نمی‌توانید آب را به اندازه کافی و سریع بازیابی کنید و ممکن است بر روی عملکرد شما تاثیر منفی بگذارد.
Dehydration یعنی از دست دادن آب و الکترولیت‌ها ( نمک‌های معدنی مانند سدیم، کلسیم و پتاسیم ) از بدن به حدی است که به عملکرد بدن آسیب می‌رساند. بهترین راه برای مقابله با آب زدایی این است که با نوشیدن مقدار کافی از آب مانع ایجاد آن شوید.

Dehydration ها چه احساسی دارند ؟ تشنگی علامت کمبود آب در بدن است، اما نشانه‌های دیگری وجود دارد که به شما میگوید تعادل مایع بدن خود را از دست داده‌اید. علایم اولیه کم آبی بدن عبارتند از: عطش و خشکی دهان، سردرد، سرگیجه. کم آب می‌تواند منجر به کاهش عملکرد مفید بدن شود. کم‌کم احساس خستگی می‌کنید، گرفتگی عضلات ماهیچه، تهوع و سردرد را تجربه می‌کنید. استقامت ماهیچه‌ای خود را از دست خواهید داد و عملکرد کلی شما کاهش خواهد یافت .

90%

همچنان پر سرعت به سمت حفظ منابع آبی