راهنمای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

آموزش تعویض کردن فیلتر تصفیه آب

آموزش تعویض فیلتر تصفیه


آموزش سرویس و تعویض :

مهمترین عامل نگهداری و افزایش طول عمر مفید محصول خریداری شده شما رعایت انجام سرویسهای دوره ای ماهانه و سالانه آن می باشد که ما در زیر چگونگی تعویض فیلترها را به شما آموزش می دهیم .

اگر محصول خود را از ما خریده باشید نباید نگران فراموش کردن زمان تعویض فیلترها بشود زیرا ما بصورت مرتب طبق زمانبندی مشخص برای این منظور با مشترکین خودمان تماس می‌گیریم ولی اگر جزء آن دسته از مشتریان محصولات ما نباشید ابتدا طبق توصیه زیر اقدام کنید:

جدولی حاوی تاریخ و نوع فیلتر یا سرویسی که قصد انجام آن را دارید تنظیم کنید، بهتر است دفترچه ای برای این منظور تهیه کنید تا نکات مهم و سوابق دستگاه را درون آن یادداشت کنید . فرم زیر یک نمونه از آن را به شما نشان می‌دهد.

دستگاه تصفیه آب خانگی
راهنمای تعویض فیلتر – جدول زمانبندی 

در این مقاله برای جلوگیری از طولانی شدن مبحث فقط نحوه تعویض فیلترهای پیش تصفیه اول – دوم و سوم را به شما آموزش می‌دهیم

در انتهای این آموزش می‌توانید در مورد چگونگی  سرویس سایر فیلترها مانند ممبران – مینرال – قلیایی و یا پوست کربن اطلاعات بیشتری بدست آورید . لطفا در ادامه با ما همراه باشید

آچاز باز کردن فیلتر تصفیه آب

برای تعویض فیلترهای پایین دستگاه یا همان به اصطلاح پیش تصفیه ها شما نیاز به یک عدد آچار برای باز کردن محفظه یا هوزینگ آنها دارد، این فیلترها درون یک پوسته می باشند که شما با باز کردن آن میتواند فیلتر را خارج کنید . برای این منظور آچار مربوطه را از زیر بدور محفظه قرار دهید سپس با فشار دست کمی آنرا به سمت عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود .

بازکردن فیلتر ها
باز کردن هوزینگ فیلتر

بدین ترتیب شما توانسته اید فیلتر مرحله اول یا PP را تعویض کنید .فیلتر مرحله اول را از هر قسمت که درون محفظه قرار دهید فرقی ندارد و اگر خوب به آن توجه کرده بشید قسمت بالا و پایین آن یکی است ، فراموش نکنید قبل از قراردادن حتما سلفون آن را در آورده و به هیچ وجه آنرا با سلفون درون محفظه نگذارید .

 

 

فیلتر مرحله دوم را چگونه تعویض کنیم

فیلتر کربن اکتیو یا مرحله دوم
فیلتر مرحله دوم تصفیه آب

برای این منظور ابتدا فیلتر را از سلفون آن خارج می‌کنیم، این فیلتر داری ورودی و خروجی می‌باشد، ورودی یا بالای فیلتر یک عدد واشر پهن وجود دارد ولی در انتهای آن واشر ندارد، محلی که واشر پهن ندارد باید درون محفظه رفته و قسمت واشر دار باید از بالای فیلتر دیده شود . تصویر روبرو ، لطفا به این نکته مهم توجه فرمایید .

 

 

 

تعویض مرحله سوم :

آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب

این فیلتر مانند فیلتر اول ورودی و خروجی ندارد و هر دو طرف آن دارای واشر پهن می‌باشد. در بین فیلترهای پیش تصفیه فقط فیلتر دوم UDF دارای ورودی و خروجی است . پس از آنکه فیلترها را به ترتیب و طبق آموزش درون محفظه خودشان قرار دادید حال نوبت به کربن گیری و خارج کردن هوا از محفظه فیلترها می باشد . برای این کار مطابق آموزش زیر اقدام کنید :

 

شیلنگ ورودی هوزینگ ممبران را از قسمت کله ی آن باز کنید

بعلت اینکه شیلنگ دستگاه کوتاه است عملیات کربن گیری را باید توسط یک ظرف 4 لیتری انجام دهید، سر شیلنگ را داخل ظرف بگذارید و دستگاه را روشن کنید، آب دستگاه را نیز باز کرده و منتظر باشید تا پس از تقریبا 30 ثانیه آبی سیاه رنگ که حاوی پودر کربن است به همراه هوای اضافه درون فیلترها از شیلنگ خارج شود .

در قسمت بالا گفتیم که فیلتر شماره 2 دارای ورودی و خروجی است که بوسیله تعبیه ی یک عدد واشر پهن مشخص شده ، تصویر زیر قسمتی که دارای واشر پهن است بالا و ناحیه شبکه ای که واشر ندارد قسمت پایین فیلتر است که این قسمت باید ته هوزینگ قرار گیرد .

تعویض فیلتر تصفیه آب
آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب

اگر در این لحظه دستگاه شما روشن نشود :

  • ورودی  مخزن ذخیره را ببندید
  • شیر برداشت آب روی سینک را باز کنید
  • در این حالت دستگاه شما باید روشن شود و اگر روشن نشد:
  • با سرویسکار شرکت تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید

مقاله موجود در این وب سایت که در مورد عیب یابی است را مطالعه نمایید یا با کارشناسان ما با شماره 2356240-0912 تماس بگیرید.

پس از آنکه مراحل فوق را بدرستی انجام دادید ابتدا دستگاه تصفیه را خاموش کنید تا جریان آب داخل شیلنگ قطع شود، سپس اگر قبلا ورودی مخزن ذخیره را بسته اید آنرا باز کنید تا سیستم راه اندازی شود . در این مرحله کار تعویض فیلترهای پیش تصفیه یا 3 تای پایین تمام شده و شما می‌توانید مجددا از آن بهره برداری کنید . برای اطلاعات بیشتر در مورد تعویض فیلترهای پست کربن و مینرال به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید

2 دیدگاه

  • درود بر شما، ببخشید من اشتباه کردم و بجای ۵ستاره یک را زدم،نتونستم اصلاحش کنم.خیلی ممنون از لطفت.

    • جناب آقای بوشهری با سلام ، از حسن نیست شما سپاسگزاریم . امتیاز دهی به مقالات باعث میشه که ما کار خودمون رو بهتر و بهینه تر دنبال کنیم و این به ما انرژی میده. این لطف شما رو میروسنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *