تبدیل آب شور به شیرین با آتش

تبدیل آب شور به شیرین با آتش

تبدیل آب شور به شیرین با آتش


شیرین کردن آب شور با استفاده از یک دیگ و اجاق گاز

تبدیل آب شور به شیرین یا نمک زدایی فرآیندی است که نمک از آب شور حذف می‌شود و گاهی ممکن است بدلیل کمبود آب آشامیدنی پاک و شیرین در منطقه ای که در آن زندگی می‌کنید روزی مجبور شوید این کار را انجام دهید ، راه های مختلفی برای برداشتن نمک از آب و تبدیل آن به آب آشامیدنی وجود دارد پس در ادامه با ما همراه باشید .

برای تبدیل آب شور به شیرین به یک ظرف بزرگ با درب شیشه ای با یک عدد لیوان آب از جنس نشکن نیاز دارید ( از لیوان پلاستیکی یا سفالی استفاده نکنید ) ، یک ظرف مناسب بردارید تا در آن بتوانید مقدار زیادی آب شیرین بدست آورید. بهتر است از یک قابلمه بلند و فنجان مناسب که از جنس Pyrex باشد برای این منظور استفاده کنید تا احتمال شکستن آنها نباشد . مطابق تصویر زیر :

"<yoastmark

لیوان نشکن را داخل ظرف قرار دهید و اطراف آن را آب شور پر کنید بنحوی که آب هنگام جوشیدین به دهانه لیوان نرسد و داخل آن نریزد تا آب شیرین شما دوباره شور نشود ، پس این یک نکته مهم است به آن توجه کنید .

"<yoastmark

درب را بصورت وارونه بطوریکه دسته آن به داخل لیوان نشکنی که وسط ظرف گذاشته اید مماس شود قرار دهید و مطمئن شوید درب محکم است و راه خروج بخار آب تا حدی از آن امکان نداشته باشد زیرا بخار آب حاصل شده ممکن است از اطراف ظرف خارج شود و درصد زیادی از آب شیرین را از دست دهید .

تبدیل آب شور به شیرین
تبدیل آب شور به شیرین

بطور کلی در این آزمایش یاد خواهید گرفت چگونه آب شور را با استفاده از تقطیر به آب شیرین تبدیل کنید، این عمل در واقع پس از جوشاندن آب بخاری که از آن خارج می شود را به داخل لیوان وسط ظرف بر می‌گرداند و به این ترتیب باعث تجمع بخار آب و در نهایت بدست آوردن آب شیرین می‌شود .

آب را به آرامی و روی حرارت ملایم جوش بیاورید تا آب از اطراف درب بیرون نریزد حرارت زیاد و جوش آوردن سریع میتواند در کار شما اخلال به وجود آورد زیرا باعث جابجایی لیوان در مرکز ظرف خواهد شد .

آب را با حرارت ملایم گرم کنید

در این تصویر زیر می‌توانید نمایی از بخار آب و تبدیل آب شور به شیرین را ببینید که چگونه بخار خالص در هوا به سطح زیرین درب شیشه ای نشکن به شکل قطرات آب تبدیل و درون لیوان می‌ریزند . این پروسه ممکن است 20 دقیقه یا بیشتر طول بکشد .

نمای کلی از عملکرد آب
نمای کلی از تبدیل آب شور به شیرین

کمی قبل از نوشیدن آب یا برداشتن صبر کنید تا شیشه و لیوان کمی خنک شوند زیرا بخار آب داغ میتواند باعث سوختن پوست شما شود پس اگر برای این کار عجله دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما از دستکش مخصوص استفاده کنید . هنگام برداشت لیوان دقت کنید که آب شور به لیوان سرایت نکند تا زحمات شما هدر نرود .

اتمام مرحله شیرین سازی آب شور

تبدیل آب شور به شیرین

بدین ترتیب و طبق آموزش فوق می‌توانید در حجم کم آب شور را به آب شیرین تبدیل کنید .

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *