دستگاه تصفیه اب

دستگاه تصفیه اب

دستگاه تصفیه اب


یکی از مهمترین لوازم مورد نیاز برای استفاده در منزل یا محل کار دستگاه تصفیه اب است، این سیستم های تصفیه آب خانگی یا اداری می‌توانند بصورت شبانه‌روزی آب بسیار تمیز و گوارا برای شما تولید و تصفیه نمایند از آن جهت که دارای فیلترهای باکیفیت و استاندارد می‌باشند.

به سیستمی گفته می شود که متشکل از تعدادی فیلتر (معمولا از 1 الی 9 فیلتر ) می باشد، روش های گوناگونی برای تصفیه اب در دنیا وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی هرکدام از آنها می‌پردازیم تا شما با این مقوله بیشتر آشنا شوید.(لطفا فیلم زیر را مشاهده فرمایید)

اما شاید بخواهید بدانید بهترین دستگاه تصفیه اب در ایران کدام است و چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد؟ نمی‌تواند یک برند باشد بلکه قطعاتی که برای تولید آن استفاده شده باید جزء بهترین لوازم باشد منجمله مخزن ذخیره آب، پمپ و شیربرقی.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم تصفیه اب میتواند از چندین فیلتر تشکیل شود، دو روش معمول وجود دارد، روش اول که به آن فیلتراسیون گفته می‌شود و روش دوم که اسمز معکوس نام دارد. اما فرق این دو در چیست ؟ کدام روش تصفیه اب از دیگری بهتر است؟

به روش فیلتراسیون :

در این روش از سیستم فیلتراسیون برای دستگاه تصفیه اب استفاده می‌کنند، طرز کار به این صورت است که آب فقط از چندین فیلتر عبور کرده و در آخر ذخیره شده یا بطور مستقیم و بدون ذخیره سازی قابل استفاده می‌باشد. اما مشکلی که این روش دارد عدم توانایی در حذف آلودگیهای محلول و میکروبی مانند انگل، باکتری، میکروب و … است. چرا؟ به این علت که فاقد فشار اسمزی برای غلبه بر آلودگی های آب می‌باشد.

دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس
دستگاه تصفیه اب

پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که روش فیلتراسیون استفاده شده  برای پایین آوردن سختی آب و کنترل و حذف آلودگی های آب مورد مناسبی نیست، قیمت این روش تصفیه اب فیلتراسیون ارزانتر است اما کیفیت آب تولید شده آن بسیار پایین است. برخی از فروشندگان سودجو دستگاه تصفیه اب به روش فیلتراسیون را بجای دستگاه اسمز معکوس به خریداران می‌فروشند و پس از مدتی با شکایت مصرف کنندگان مواجه می‌شوند، اما از آنجا که قصد و هدف این فروشندگان کلاهبرداری بوده متاسفانه مصرف کننده قادر به پیگیری شکایت خود نمی‌باشد.

به روش اسمز معکوس :

بهترین روش تصفیه اب در دنیا اسمز معکوس شناخته شده است، اگر بدنبال خرید بهترین برای منزل یا محل کار خود هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما دستگاهی بخرید که از روش اسمز معکوس در آن استفاده شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسمز معکوس می‌توانید مقاله مربوطه که در همین وب سایت آمده است را مطالعه فرمایید.

آب شیرین کن خانگی
آب شیرین کن

اسمز معکوس فرآیندی است که در آن تمام آلاینده های شیمیایی و محلول از بین میروند، سختی اب کاهش می یابد و طعم و مزه ی آب بهتر از قبل می‌شود، این دستگاه تصفیه اب به روش اسمز معکوس دارای یک عدد مخزن ذخیره، شیر برداشت آب، پمپ، آداپتور و شیربرقی می‌باشد که علاوه بر مصرف پایین برق میتواند نهایت آب تمیز و تصفیه شده را در اختیارتان قرار دهد.

فیلتر مرحله اول تصفیه آب
دستگاه تصفیه اب

برای خرید این محصول فوق العاده با شماره 66302642-021 تماس حاصل نمایید

خصوصیات مهم:

دستگاه تصفیه ابی که قصد داریم به شما معرفی کنیم مدل 8 فیلتر آکوا کلاسیک است، این دستگاه یکی از بهترین مدل های موجود در بازار و البته قدیمی است که دارای گارانتی معتبر شرکتی به همراه ارسال و نصب رایگان می‌باشد. از مهمترین خصوصیات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • موقع روشن بودن کاملا بدون صدا است
  • دستگاه تصفیه اب طعم و مزه واقعی آب را تغییر نمی‌دهد
  • شیرآلات و قطعات و لوازم نصب آن کامل هستند
  • مخزن ذخیره آب آنتی باکتریایی دارد و بوی بد نمی گیرد
  • قطعات برقی آن ضد آب هستند

هرکدام از فیلترهای دستگاه تصفیه اب دارای زمان مشخصی برای تعویض شدن هستند و بطور دقیق نمی‌توان آنرا بیان کرد، اما بهترین زمان برای تعویض فیلترها زمانی است که فروشنده یا سرویسکار به شما پیشنهاد می‌دهد. ما در قسمت زیر بهترین زمان برای تعویض فیلترها را عنوان می‌کنیم اما این زمان ها می‌توانند نسبت به مقدار آب مصرف شده و یا کیفیت آب منطقه شما کم یا زیاد شوند.

چه میزان به سلامت خود و خانواده مان می اندیشیم ؟
چه میزان به سلامت خود و خانواده مان می اندیشیم ؟

فیلتر شماره یک :

حداکثر استفاده تا 6 ماه می باشد اما ممکن است با تغییر رنگ آن زمان تعویض زودتر باشد، این فیلتر را می‌توانید زودهنگام تعویض کنید زیرا قیمت زیادی ندارد و همچنین تعویض آن کار آسان و ساده ای می باشد .

فیلتر شماره دوم / سوم :

این فیلترها که به آن cto / udf گفته می شود را باید 8 ماه الی یکسال یکبار تعویض کنید، بستگی به کیفیت کربنی که در آنها بکار رفته این زمان متغیر است، دستگاه تصفیه اب 8 فیلتر آکوا کلاسیک بدلیل اینکه از کربن گیاهی جاکوبی و یا کربن نارگیلی استفاده شده علاوه بر آنکه باعث حذف 100% کلر از آب می شود، بلکه زمان تعویض آن ها نیز طولانی تر می باشند.

فیلتر مرحله چهارم یا ممبران :

فیلتر ممبران را می‌بایست زمانیکه tds آب دستگاه بالا رفت تعویض کنید، برخی فروشندگان سودجو اقدام به تعویض زودهنگام این فیلتر برای مشتریانشان می‌کنند، قیمت این فیلتر حداقل از 90 الی 150 هزار تومان می باشد. بهترین فیلتر ممبران با طول عمر بالاتری نسبت به سایر مدل های دیگر استفاده شده، علاوه بر آن، فیلتر ممبران دارای یکسال گارانتی تعویض شرکتی نیز می باشد.

  • فیلتر ممبران عمر طولانی دارد، حداقل 1 و حداکثر 5 سال، با استفاده از دستگاه tds متر می‌توانید هر چند ماه یکبار کیفیت آب شرب دستگاه تصفیه اب را اندازه گیری کنید، هر زمان که طعم و مزه آب به حالت قبل برگشت زمان تعویض فیلتر ممبران است، اما برگشتن طعم و مزه آب به اب لوله کشی میتواند دلایل دیگری به غیر از خراب شدن فیلتر ممبران داشته باشد.

فیلتر مرحله پنجم و ششم :

توصیه می شود این 2 فیلتر را همزمان باهم تعویض کنید، بهترین زمان بین یکسال الی یکسال و نیم می باشد، زمان تعویض فیلترها توسط واحد خدمات پس از فروش ما به مشتریان گرامی یادآوری می‌شود. فیلتر مرحله پنجم برای بهبود طعم و مزه ی آب و فیلتر شماره ششم برای کنترل و بهبود مواد معدنی و مینرال کردن آب استفاده می‌شود.

فیلتر شماره هفتم :

به این فیلتر قلیایی یا آلکالاین نیز گفته می‌شود، این فیلتر برای تنظیم pH و جلوگیری از اسیدی شدن آب در دستگاه تصفیه اب 8 فیلتر آکواکلاسیک مورد استفاده قرار میگیرد. زمان تعویض آن معمولا 2 سال یکبار است، این فیلتر از بهترین مواد و کیفیت بسیار بالایی تولید شده است.

فیلتر شماره هشتم :

زمان تعویض فیلتر شماره هشتم دستگاه تصفیه اب یا لامپ یو وی زمانی است که لامپ بسوزد، معمولا طول عمر لامپ ها برابر با 10,000 ساعت می‌باشد، این لامپ قادر است تمام باکتری های مضر و میکروب ها را از آب حذف کند که باعث ضدعفونی و میکروب زدایی آب تصفیه شده در دستگاه تصفیه اب شما می شود.

 

میتوانید مطالب بیشتری در رابطه انواع با دستگاه تصفیه آب خانگی را در مقاله ای که برایتان جمع آوری کردیم مطالعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *