انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

معرفی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی، مزایا و معایب آن ها

برای ما که همیشه از آب آشامیدنی تصفیه شده استفاده میکنیم، نوشیدن آب تصفیه نشده می‌تواند بسیار خطرناک باشد. از طرفی بدون نوشیدن آب بیشتر از پنج روز زنده نخواهیم ماند.به همین خاطر کیفیت آبی که مصرف می شود، همواره مورد توجه همه مردم بوده است. مردم می خواهند آبی که مصرف می کنند، هم از نظر ظاهری قابل قبول باشد و هم از نظر سلامتی مشکلی ایجاد نکند. آبی که رنگ ، طعم و بو داشته باشد باب میل مردم نیست و همچنین آن ها نمی خواهند آبی را مصرف کنند که آلاینده های موجود در آن که به سلامتی آسیب بزند. بنابراین اکثر مردم به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب خانگی هستند تا از نوشیدن آب سالم و گوارا لذت ببرند.

دستگاه تصفیه آب میتواند انتخاب بسیار درستی برای از بین بردن آلودگی ها و ذرات مضر باشد.و همینطور باعث کیفیت آب شود تا سلامتی بدن را تامین کند.

شرکت انرژی پویآب پارس با سابقه پانزده ساله خود توانسته است خدمات فراوانی را در زمینه فروش تصفیه کننده های آب به ویژه دستگاه تصفیه آب ایرانی به مشتریان ارائه دهد و رضایت آن ها را جلب کند.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

تصفیه خانه های آب هر چقدر هم که پیشرفته باشند، به دلیل حجم بالایی که وارد آن ها می شود، نمی توانند آب را به طور کامل تصفیه کنند و در نهایت مقداری آلاینده و ناخالصی در آن باقی می ماند. انواع دستگاه تصفیه آب خانگی با فیلتر هایی که دارند این توانایی را دارند که آلاینده های باقی مانده در آب را تا حد زیادی حذف کنند و تمیزی و پاکی آب را تضمین نمایند.

عواملی مانند گل و لای، انواع میکرواورگانیسم های بیماری زا، زنگ آهن و … توسط دستگاه تصفیه آب از بین می رود. همچنین کلر اضافه موجود در آب هم توسط فیلتر های تصفیه کننده های خانگی از بین می رود.

در ادامه با انواع این تصفیه کننده ها و ویژگی های آن ها آشنا می شویم تا بتوانیم بهترین و کاربردی ترین انتخاب را داشته باشیم.با ما همراه باشید تا با انواع دستگاه تصفیه آب و ویژگی های آن ها آشنا شویم.

 

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب خانگی تا به امروز، در مدل های گوناگونی طراحی و ساخته شده اند. در انواع آن ها باید بسته به کاربردی که برای ما دارند انتخاب شوند.در ادامه به بررسی مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی و مزایا و معایب آن ها می پردازیم:

  • دستگاه تصفیه آب پارچی:

این نوع دستگاه که به آن پارچ تصفیه آب نیز گفته می شود، دستگاهی با قیمت پایین است و در اندازه های مختلف تولید می شود. فیلتر پارچ تصفیه آب باید هر چهار ماه عوض شود تا دستگاه کیفیت عملکرد خود را حفظ کند. در صورت عدم استفاده از آن باید فیلترش جدا شود و در یک کیسه گذاشته شود.

این دستگاه توانایی تصفیه آب های زیرزمینی را ندارد و فقط برای آب لوله کشی استفاده می شود. ریختن آب جوش در این پارچ می تواند به آن آسیب های جدی برساند. پارچ تصفیه آب نمی تواند مواد سمی مثل آرسنیک و نیترات موجود در آب را از بین ببرد؛ هم چنین استفاده از آن زمان بر است.

با این وجود، این نوع دستگاه به دلیل وزن کم و جا به جایی آسان و همچنین از بین بردن ویروس وبا و باکتری حصبه مورد توجه قرار گرفته است. این دستگاه، یکی از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی است که فیلتر کربن فعال موجود در آن، بو و طعم های ناخوشایند را حذف می کند.

 

 

  • دستگاه تصفیه آب پرتابل:

یک دستگاه سبک و با جا به جایی آسان است که معمولا در مسافرت ها استفاده می شود. آب های محیطی از راه های گوناگون قابلیت آلوده شدن را دارند، یک دستگاه تصفیه آب کوچک پرتابل می تواند این آب را تا حد قابل قبولی تصفیه کند تا به سلامت انسان آسیبی وارد نشود.

با این وجود این دستگاه نمی تواند همه آلودگی های موجود در آب را از بین ببرد. علاوه بر این، با وجود این که این دستگاه یک بار مصرف است، اما نسبت به دستگاه های دیگر گران قیمت تر است.

  • تصفیه آب خانگی پرتابلدستگاه تصفیه آب سرشیری:

یک دستگاه کوچک و ارزان قیمت با سیستمی ساده است که به راحتی به شیر آب وصل می شود تا با عبور آب از فیلتر موجود در این دستگاه، گل یا کلر را از آب حذف شود. طول عمر این فیلتر ها حدود پنج ماه است و بعد از آن باید تعویض شود.
این وسیله، یکی از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی است به دلیل ناقص بودن چرخه تصفیه آب در این نوع دستگاه، امکان حذف کامل آلاینده ها از آب وجود ندارد. همچنین این نوع دستگاه تصفیه آب نمی تواند بر انواع شیر ها متصل شود.

دستگاه تصفیه آب سرشیری

  • دستگاه تصفیه آب رومیزی:

به این مدل، دستگاه تصفیه آب کیسی نیز گفته می شود و در انواع مختلف و با قیمت بالا طراحی می شود. دستگاه تصفیه آب رومیزی، پمپ و فیلتر غشایی ندارد و روش تصفیه آب در آن، بر اساس فرایند اسمز معکوس است، پس می تواند به صورت کامل آلاینده هایی نظیر گل و لای، آرسنیک، نیتریت و … را از بین ببرد.

این دستگاه به دلیل ظاهر زیبا و ابعاد کوچک بسیار مورد توجه است. البته پایین بودن حجم مخزن آب آن و عدم اتصال فیلتر به آن از معایب این دستگاه است.

دستگاه کلمنی

  • دستگاه تصفیه آب ورودی ساختمان:

این نوع دستگاه ساخت کشور تایوان است و تصفیه کننده تایوانی نیز نامیده می شوند. این دستگاه در قسمت ورودی آب ساختمان نصب می شود و مستقیما آب ورودی ساختمان را تصفیه می کند. این دستگاه، یکی از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی غیر متداول است و هزینه نگهداری از آن بسیار بالاست؛ زیرا فیلتر های آن باید مداوم تعویض شوند. همچنین آب تصفیه شده توسط آن فقط برای پخت و پز و آشامیدن است. تصفیه اضافی روی تمام آبی که وارد ساختمان می شود اصلا لازم نیست.

دستگاه تصفیه آب خانگی ورودی ساختمان

  • دستگاه تصفیه آب زیر سینکی:

این نوع تصفیه کننده رایج ترین نوع دستگاه های تصفیه آب خانگی است که طرفداران زیادی دارد. این دستگاه زیر سینک نصب می شود و یکی از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی محسوب می شود که به دو روش اسمز معکوس و فیلتراسیون آب را تصفیه می کند. از آن جایی که تصفیه با روش فیلتراسیون نمی تواند آلاینده ها را به طور کامل از بین ببرد، روش اسمز معکوس بهترین گزینه برای تصفیه کامل آب در این دستگاه است. ویژگی بارز این نوع دستگاه این است که فیلتر های مختلف می توانند در این دستگاه نصب شوند.

حجم مخزن آب این نوع تصفیه کننده زیاد است. پس نسبت به دستگاه های دیگر حجم زیادی از آب را برای مصارف مختلف می تواند تصفیه کند. علاوه بر این، قطعات آن در صورت خرابی در دسترس هستند و به راحتی تهیه می شوند. البته این مدل به فضای بیشتری برای نصب نیاز دارد. دستگاه تصفیه آب زیر سینکی می تواند پنج مرحله ای یا شش مرحله ای باشد.

 

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

کدام دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب است؟

با همه این توضیحات و با معرفی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی، مناسب ترین دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب زیر سینکی است. این دستگاه با چرخه کامل تصفیه آب به روش اسمز معکوس، آبی کاملا سالم را در اختیار شما قرار می دهد. مدل تصفیه کننده آب شش مرحله ای اسمز معکوس زیر سینکی، برای کاهش هزینه ها توصیه می شود و همینطور از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.با دانستن اطلاعات کافی راجب دستگاه ها شما میتوانید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را انتخاب کنید.

هر کدام از دستگاه های تصفیه آب در نوبه خود بهترین هستند ولی تفاوت اصلی آن ها بیشتر در اندازه و مدل آن ها میباشد و کارایی بصورت یکسان میباشد. بسته به سلیقه خود میتوانید نوع دستگاه انتخابی خود را مشخص کنید.

 

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

از آنجاکه برندهای زیادی در بازار وجود دارند و انواع دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت مختلفی از هم وجود دارد و فیلترهایشان از کیفیت های مختلفی برخورداند شما بهتر است هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به نکاتی همچون مدت زمان گارانتی و جنس فیلترها که حتما باید مرغوب باشند و سایر قطعات دیگر مانند پمپ و شیرآلات آن توجه کنید تا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی با خرابی و افت کیفیت آب در اینگونه دستگاه ها مواجه نشوید.

مهمترین نکته ای که در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی باید به آن توجه کنید جنس مخزن ذخیره آب که حتما باید از نوع آنتی باکتریایی باشد تا آب پس از گذشت مدتی باکتری و بوی بد به خودش نگیرد. اکثر دستگاه های ارزان قیمت در بازار از جنس نامرغوب در ساخت و تولید اینگونه آب تصفیه کن های خانگی استفاده میکنند.که نه تنها کیفیت آب ورودی را تامین نمیکنند بلکه ممکن است حتی باعث افت کیفیت آب هم نیز شوند.

بعضی از دستگاه های ارزان قیمت موجود در بازار بخاطر ارزانی از کیفیت بسیار پایینی بهره میبرد و حتی ممکن است شما به جای انتظار از آن که بتواند آب تمیز و سالم را دراختیارتان قراردهد با خطر سلامتی و آب آلوده مواجه شوید. زیرا اکثر این دستگاه ها در کارگاه های غیربهداشتی و اصطلاحا زیرزمینی بدون مجوز و … تولید و مونتاژ میشوند.بنابراین تهیه دستگاه از شرکت و مکان معتبر بسیار اهمیت دارد.

 

مشخصات فنی یک دستگاه باکیفیت و خوب در بازار کدام هستند؟

بعد از ذکر انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در این قسمت ما توضیح میدهیم که هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به نکات زیر توجه کنید و سعی کنید همیشه از فروشنده معتبر خریداری کنید. متاسفانه مدت زیادی است که فروش بصورت تلفنی زیاد شده و اینگونه افراد اقدام به کلاهبرداری با فروش دستگاه نامرغوب و بی کیفیت به جای دستگاه اصلی میکنند.

  1. جنس فیلترهای کربن که حتما باید ازنوع پوست پسته و بصورت 100% گیاهی باشد و مواد شمیایی درآن بکار نرفته باشد.
  2. نوع شیربرداشت آب بهتر است مدل اهرمی بلند باشد تا برای پرکردن بطری یا کتری مجبور به قراردادن آن درون سینک نباشید.
  3. جنس هوزینگ های تصفیه ( محفظه ای که فیلترها درون آن قرار دارند را هوزینگ میگویند) بصورت دابل اورینگ باشد تا فشار بالای آب درون دستگاه به بیرون از آنها نشتی پیدا نکند.
  4. پمپ دستگاه حتما باید بدون صدا باشد وهنگام روشن شدن لرزش یا صدایی شبیه تق تق ندهد.
  5. فیلتر ممبران استفاده شده در آن حتما از نوع 75 گالن باشد و کیفیت آنرا فروشنده حداقل بمدت 6 ماه تضمین کند ( البته این ضمانت فقط برای آبهای شهری است).

با توجه به نکات و راهنمایی های گفته شده در بالا ، شما میتوانید هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی بهترین و با کیفیت ترین آن را برای استفاده در زیر سینک تهیه و خریداری نمایید.

 

سخن پایانی

ما سعی کردیم شما عزیزان را با انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی آشنا کنیم تا شما بتوانید با اطلاعات کافی از مزایا و معایب هر کدام، نسبت به خرید دستگاه تصفیه آب مناسب اقدام کنید.تا بتوانید خریدی مطمئن را داشته باشید تا هم از کیفیت دستگاه مطمئن باشید و طول عمر دستگاه مفید باشد.

شرکت پویآب پارس با سابقه درخشان خود آماده است به هم وطنان عزیز در زمینه خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خدمت رسانی کند و آن ها را برای خرید محصول مناسب راهنمایی نماید.همچنین میتوانید با مشاوره ای که در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است بهترین خرید و انتخابی کاربردی و درست را داشته باشید تا هم از کیفیت کارایی دستگاه و هم از نظر طول عمر دستگاه اطمینان خاطر را حاصل فرمایید.

شما عزیزان می توانید جهت مشاهده انواع دستگاه تصفیه آب خانگی و اطلاع از قیمت ها، به صفحه محصولات مراجعه نمایید.

 

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *