آبمعدنی بطری شده

آبمعدنی بطری شده

آبمعدنی بطری شده


استفاده از آب های معدنی بطری شده

آبمعدنی بطری شده برخی مطالعات نشان داده‌اند که سالم ترین نوع آب ، آب بطری آب معدنی است و نوشیدن این آب در هر روز میتواند به شما در بهبود سلامت کمک کند . آب معدنی بسیار مفید است زیرا حاوی مواد معدنی ضروری مانند آهن ، کلسیم و منیزیم است . استفاده از آبمعدنی بطری شده باعث کاهش وزن شده و به برطرف کردن بعضی از امراض و بیماری ها کمک شایان توجهی میکند.

ما در اینجا قصد نداریم تا بگوییم که استفاده از آب های معدنی بطری شده مضر یا برای سلامتی زیان آور است و همچنین نمی‌خواهیم تا شما را از نوشیدن آن یا از خرید آبمعدنی بطری شده منصرف کنیم زیرا این خود شما هستید که با آگاهی و دانش بیشتر در مورد انواع آبها می‌توانید تصمیم نهایی را اتخاذ کنید. ما در اینجا فقط به بررسی معایب و مزایای آن می‌پردازیم زیرا معتقدیم هر چیزی که در طبیعت یا پیرامون ما وجود دارد دارای معایب و مزایایی است که بالا رفتن سطح آگاهی ما نسبت به آن میتواند در استفاده کردن آن یا عدم استفاده کمک کند .

آبمعدنی بطری شده

توصیه تمام پزشکان به استفاده از حداقل 8 لیوان آب سالم در روز است بعلت داشتن فواید زیاد دلیلی برای انجام ندادن آن نیست و می‌توانید این آب سالم و تمیز را از طریق خرید بطری های آب معدنی بدست بیاورید و از نوشیدن آن لذت ببرید . حتی اگر می‌توانید در روز بیشتر از نیاز آب سالم یا آبمعدنی بطری شده بنوشید حتما این توصیه را عمل کنید زیرا هیچ ضرری متوجه شما نخواهد بود .

فواید نوشیدن آب سالم :

  • بیماری های سطحی پوستی را از بین می‌برد.
  • خارش پوست را از بین برده باعث نرمی و لطفا پوست شما می‌شود.
  • به سوخت و ساز بدن و متابولیسم کمک میکند.
  • طبق تحقیقات دانشمندان استفاده از آب سالم بعنوان یک درمان یا اصطلاحا آب درمانی میتواند بسیاری از بیماریهای پوستی ، کبدی و معده را برطرف کند و به کاهش وزن برای داشتن یک رژیم مناسب کمک کند .

اگر آب معدنی بطری شده  را بیشتر از نیازتان مصرف کنید احتمال دارد دچار مسمومیت آب یا اصطلاحا هیپوناترمی شوید ، گاهی بر روی بدن دوندگان ماراتن یا دوچرخه سواران که مقدار زیادی آبمعدنی بطری شده را در طی یک مسابقه مصرف می‌کنند اتفاق می‌افتد که باعث افزایش پلاسمای خون می‌شود و میزان نمک موجود در خون را در همان زمان کاهش می‌دهد .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ” هیپرناترمی و هیپوناترمی ” نقش تعادل آب و سدیم در بدن را مطالعه بفرمایید.

مضرات نوشیدن آبمعدنی بطری شده :

"برخی

مصرف زیاد آب معدنی بطری شده میتواند منجر به بیماری هیپوناترمی یا ( مسمومیت با آب ) شود و در موارد شدید میتواند منجر به مرگ گردد، ساده ترین راه برای جلوگیری از این آنست که مقدار کمی آب معدنی بطری شده در طول روز بنوشید. استفاده از آب های معدنی بطری شده علاوه بر بیماری مسمومیت با آب که در بالا اشاره کردیم، استفاده زیاد از آب معدنی بطری شده علاوه بر بروز برخی بیماری ها باعث آلوده شدن محیط زیست و زحمت حمل و نقل آن نیز می شود. بطری های پلاستیکی آبمعدنی عموما تجزیه ناپذیر هستند و هزینه های زیادی برای جمع آوری و دفع آن ها باید صرف شود .

آیا نوشیدن آب معدنی اثرات جانبی دارد ؟

برخی مطالعات ضد و نقیض وجود دارد که نشان می دهد آبمعدنی بطری شده برای بدن ما مضر است اما پزشکان استفاده از سالمترین آب برای نوشیدن را به ما پیشنهاد می‌کنند. این به این دلیل است که حاوی بسیاری از مواد معدنی ضروری مانند منیزیم، کلسیم و آهن است. نوشیدن این مواد معدنی به طور منظم برای سلامتی و سلامت شما مفید است. بهترین قسمت این است که بر خلاف آب شیرین، آب معدنی احتمالا از آلاینده ها آزاد است، اما ناخالصی ها نیز کاملا طبیعی هستند.

آب گاز دار بنوشیم ؟

اینترنت پر از شایعاتی است که آب گازدار یا آبمعدنی بطری شده میتواند به کلیه های شما آسیب برساند و به طور بالقوه باعث سنگ کلیه شود ، با این حال شواهد علمی و اطلاعاتی دقیقی وجود ندارد که آب گاز دار یا آبمعدنی بطری شده این عمل را انجام دهد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *