ارتباط ویروس کرونا COVID-19 و آب آشامیدنی

ارتباط آب آشامیدنی و ویروس کرونا

ارتباط آب آشامیدنی و ویروس کرونا


آیا ویروس کرونا COVID-19 در آب ماست؟

مردم از ماسک صورت استفاده می‌کنند و روزانه چندین بار دستهای خود را می‌شویند تا ویروس ها را از بین ببرند. در این مقاله می‌خواهیم به ارتباط ویروس کرونا و آب آشامیدنی و فاضلاب بپردازیم. این مراحل برای کمک و مهار ویروس COVID-19 ضروری و مهم است.

به نظر میرسد ویروس کرونا COVID-19 ممکن است بتواند چند روز ، به طور بالقوه حتی چند هفته در آب زندگی کند. یک واقعیت دوست داشتنی در این باره وجود دارد و آن این است که به این دلیل که ویروس میتواند در آب زنده بماند لزوما به این معنی نیست که در غلظت های کافی وجود دارد تا شما را آلوده کند.

برخی در مورد شیوع COVID-19 در آب و فاضلاب تعجب می‌کنند. آنچه باید به خاطر بسپاریم این است که آب آشامیدنی ما را قبل از تحویل به خانه و تاسیسات فاضلاب آب را قبل از بازگشت به محیط ضدعفونی می‌کنند. این بسیار شبیه به استفاده از دستمال های ضدعفونی کننده یا صابون در خانه است.

سازمان ” میلواکی متروپولیتن (MMSD) در ایالات متحده آمریکا به صورت هفتگی نمونه‌هایی از پسآب فاضلاب شهری را به دانشکده علوم آب های شیرین از ماه مارس سال 2020 جمع آوری و ارائه می‌دهد. این نمونه برداری ها بخشی از تلاش گسترده دولت برای ایجاد یک برنامه نظارت بر روی ویروس COVID-19 ” کرونا ویروس ” در فاضلاب به عنوان یک شاخص هشداردهنده است.

ارتباط ویروس کرونا COVID-19 و آب آشامیدنی

در زیر برخی از سوالات و پاسخ هایی که در سطح ملی پرسیده می‌شوند را بررسی می‌کنیم. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره COVID-19 و رابطه آن با آب آشامیدنی و فاضلاب می‌توانید به وب سایت https://county.milwaukee.gov/EN/COVID-1 مراجعه و اطلاعات به‌روزرسانی شده را مطالعه نمایید. امیدوارم این امر به برطرف کردن این نگرانی ها کمک کند.

انتقال آب و COVID-19

آب آشامیدنی ، آب تفریحی و فاضلاب: آنچه باید از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) بدانید در زیر آورده شده است:

آیا ویروس COVID-19 از طریق آب آشامیدنی منتقل می شود؟

ویروس عامل COVID-19 در آب آشامیدنی تصفیه شده ایالات متحده آمریکا شناسایی نشده است. تصفیه خانه ها از فیلترها و ضدعفونی کننده‌ها برای از بین بردن میکروب ها مانند ویروس ایجاد کننده COVID-19 استفاده می‌کنند. آژانس حفاظت از محیط زیست تصفیه خانه های آب را برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی به صورت مداوم و برنامه ریزی شده بررسی میکند.

در حال حاضر، هیچ شواهدی وجود ندارد که ویروس عامل COVID-19 با نوشیدن آب تصفیه شده به افراد منتقل شود. COVID-19 عمدتا از طریق تماس نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل میشود بنابراین، می‌توانید طبق معمول به استفاده و نوشیدن آب از شیر خود ادامه دهید.

ارتباط ویروس کرونا و آب آشامیدنی
آیا ویروس کرونا از طریق آب آشامیدنی وارد میشود؟

آیا دستگاه تصفیه آب خانگی و انواع تمیزکننده های آب و فیلترها می‌توانند باعث جلوگیری از گسترش ویروس کرونا یا حداقل از آن جلوگیری کنند و آیا این سیستم ها عملکرد مثبتی بر COVID-19 دارند؟

استفاده از دستگاه های پاک کننده و تمیزکننده آب با توجه به تنوع و تعداد فیلترها میتواند آب را تصفیه کند اما اطلاعات دقیق مبنی بر تاثیر مثبت در روند جلوگیری و ازبین بردن ویروس کرونا توسط این دستگاه ها در دسترس نیست. با توجه به اینکه برخی از این دستگاه ها از سیستم اسمزمعکوس و نوعی غشاء استفاده می‌کنند و مهمتر از آن نوعی از فیلتر وجود دارد که به آن لامپ یووی UV گفته میشود که میتواند برای ضدعفونی آب استفاده شود، می‌توانند بر مقابله با آن کاربردهای مثبتی نیز داشته باشند.

آیا ویروس عامل COVID-19 از طریق آب دریاچه ها ، رودخانه ها یا اقیانوس ها به افراد منتقل می شود؟

سازمان نظارت بر ویروس کرونا از هیچ گونه گزارش علمی در مورد ویروس که باعث میشود COVID-19 از طریق آب در دریاچه ها ، اقیانوس ها ، رودخانه ها یا سایر منابع طبیعی آب به افراد منتقل شود ، آگاه نیست.

این ویروس عمدتا زمانی پخش میشود که قطرات تنفسی افراد آلوده در دهان یا بینی دیگران خارج می‌شوند یا احتمالاً وقتی توسط دیگران به ریه‌ها استنشاق میشود وارد میشود. اگر ساحل عمومی یا سایر مناطق شنا در یک منطقه آب طبیعی تفریحی، باز است، مهم است که همه بازدیدکنندگان و کارکنان اقداماتی را برای  جلوگیری از شیوع ویروس انجام دهند .

آیا ویروس COVID-19 از طریق استخرها ، وان های داغ و زمین های بازی آب پخش می شود؟

سازمان نظارت بر ویروس کرونا از هیچ گونه گزارش علمی در مورد ویروس که باعث شیوع COVID-19 از طریق آب در استخرها ، وان های داغ یا زمین های بازی در افراد میشود، مطلع نیست. به علاوه، عملکرد مناسب استخرهای عمومی، وان های داغ و زمین های بازی آب (مانند مجتمع های آپارتمانی یا متعلق به جامعه) و ضدعفونی آب (با کلر یا برم) باید ویروس را غیرفعال کند.

آیا ویروس COVID-19 در مدفوع یافت میشود؟

ویروس عامل COVID-19 در مدفوع برخی از بیماران مبتلا به COVID-19 تشخیص داده شده است. با این حال، مشخص نیست که آیا ویروس موجود در مدفوع میتواند باعث ایجاد COVID-19 شود یا خیر. هنوز هیچ گزارشی مبنی بر سرایت ویروس از مدفوع به فرد وجود ندارد. دانشمندان همچنین نمی دانند که چقدر احتمال دارد ویروس از مدفوع فرد آلوده به فرد دیگر منتقل شود. با این حال، آنها فکر می‌کنند این خطر بر اساس داده های شیوع بیماری های قبلی ناشی از کرونا ویروس های مرتبط، مانند سندرم حاد تنفسی (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) کم است.

آیا ویروس COVID-19 از طریق سیستم فاضلاب پخش می شود؟

SARS-CoV-2 (ویروسی که باعث COVID-19 میشود) میتواند در مدفوع افراد مبتلا به COVID-19 دفع شود. مواد ژنتیکی SARS-CoV-2 در فاضلاب تصفیه نشده یافت شده است . با این حال، در حالیکه داده‌ها محدود هستند، شواهد کمی از ویروس عفونی در فاضلاب وجود دارد و تا به امروز هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه کسی به دلیل قرار گرفتن در معرض فاضلاب مبتلا به COVID-19 شده است ، وجود ندارد.

تصفیه خانه های فاضلاب از مواد شیمیایی و سایر فرآیندهای ضدعفونی کننده برای حذف و تخریب بسیاری از ویروس ها و باکتری ها استفاده می‌کنند. SARS-CoV-2 با روشهای ضدعفونی مورد استفاده در تصفیه فاضلاب غیرفعال میشود. در حال حاضر تصور میشود خطر انتقال ویروس که باعث COVID-19 از طریق طراحی و نگهداری مناسب سیستم های فاضلاب می شود، کم است.

آیا کارگران فاضلاب باید اقدامات احتیاطی بیشتری را برای محافظت از خود در برابر ویروس COVID-19 انجام دهند؟

اخیراً اسید ریبونوکلئیک (RNA) ویروسی که باعث COVID-19 میشود در فاضلاب تصفیه نشده یافت شده است.

در حالی که داده ها محدود است، شواهد کمی از ویروس عفونی در فاضلاب وجود دارد و تا به امروز هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه کسی به دلیل قرار گرفتن در معرض فاضلاب به بیماری کووید -19 مبتلا شده است وجود ندارد.

شیوه های استاندارد مرتبط با عملیات تصفیه خانه فاضلاب باید برای محافظت از کارگران فاضلاب در برابر ویروس عامل COVID-19 کافی باشد. این شیوه های استاندارد میتواند شامل کنترل های مهندسی و اداری ، اقدامات احتیاطی بهداشتی ، شیوه های کاری ایمن خاص و تجهیزات حفاظتی شخصی ( PPE ) باشد که معمولاً هنگام حمل و نقل فاضلاب تصفیه نشده مورد نیاز است. برای کارگران درگیر در مدیریت فاضلاب ، از جمله کسانی که در تاسیسات تصفیه فاضلاب هستند ، هیچ گونه حفاظت اضافی مربوط به COVID-19 توصیه نمی‌شود.

در صورت استفاده از آب جوش ، آیا می توانم از آب لوله کشی برای شستن دست هایم استفاده کنم؟ 

در بیشتر موارد ، شستن دستها  با صابون و آب لوله کشی در کنار  توصیه به جوشاندن آب بی خطر است. از راهنمایی های مقامات بهداشت عمومی محلی خود پیروی کنید. اگر آب و صابون در دسترس نیست، از ضدعفونی کننده‌های حاوی الکل حاوی حداقل 60 درصد الکل استفاده کنید.

آیا ویروس عامل COVID-19 از طریق سیلاب به افراد منتقل می شود؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که COVID-19 میتواند به مردم از طریق سیلاب وارد شود در دسترس نیست و به اطلاعات بیشتر نیاز است. گاهی اوقات سیلاب میتواند با فاضلاب مخلوط شود. سازمان نظارت بر پیشگیری از ویروس کرونا از گزارشات علمی مبنی بر انتشار ویروس در اثر بلع یا تماس با آب آلوده به مدفوع فرد آلوده مطلع نیست. برای جلوگیری از خطرات و بیماریهای  ناشی از آلودگی هایی که با COVID-19 مرتبط نیستند تا به‌روزرسانی اطلاعات در این باره، از سیل دور بمانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *