بهترین فیلتر تصفیه آب خانگی

فیلتر تصفیه آب خانگی

فیلتر تصفیه آب


به دلایل اقتصادی و زیست محیطی، بسیاری از مردم ایران امروزه تصمیم گرفته اند که بطری های آب را برای استفاده از دستگاه های تصفیه آب ترک کنند. حتی استفاده از آب چاه یا یک جمع کننده آب باران با بهبود کیفیت آن به لطف سیستم های تصفیه قدرتمند امکان پذیر شده است. فیلتر آب کارتریج، فیلتر مغناطیسی، سنگ آهک، کربن فعال به اشکال مختلفی در بازار موجود است.

کاربرد آن به چه صورت است؟ چرا این محصولات و راه حل تصفیه آب نسبت به دیگر راهکراها ارجحیت دارد؟ چه معیارهایی را قبل از خرید بهترین فیلتر آب تصفیه در نظر می گیرید؟ بلافاصله پس از مطالعه این مقاله و آشنایی با انواع فیلتر های تصفیه آب ارزان، شما به راحتی به پاسخ این سوالات دست پیدا خواهید کرد.

نحوه عملکرد فیلتر آب

اگرچه آب شیر به عنوان آب آشامیدنی و قابل شرب شناخته شده است، اما می تواند شامل مقدار ناچیزی از آنتی بیوتیک ها و مواد غذایی دیگری باشد که می توانند در طولانی مدت بر بدن ما تأثیر بگذارند. بنابراین برخلاف چیزی که گفته می شود، این آب کاملاً خالص نیست. به منظور خلاص شدن از شر این آلاینده های مضر موجود در آب، نصب فیلتر آب (دستگاه تصفیه آب) یک راه حل موثر و بدون خطر برای سلامتی است.

برخلاف نرم کننده آب، نحوه کارکرد تصفیه آب ساده است، مهمتر از همه چیز این است که هدف اصلی این دستگاه تسهیل تصفیه آب برای مصارف خانگی و یا حرفه ای است. در واقع، به سادگی فیلتر آب را روی میز و یا زیر سینک قرار دهید تا از نفوذ عناصر آلاینده و آلوده جلوگیری به عمل آورید. بنابراین آب تصفیه شده بعدتر به شما این اطمینان را می دهد که حین هضم راحت، طعم دلپذیری نیز دارد.

خوب است بدانید: نصب ابتدایی فیلتر آب در زیر سینک توسط نصاب مخصوص شرکتی که دستگاهتان را از آن تهیه کرده اید انجام می شود، اما به مقداری عملکرد توسط خودتان نیز نیاز دارد. در صورتی که فکر می کنید نمی توانید این قبیل کار ها را خودتان انجام دهید، می توانید یک لوله کش و یا هر شخص متبحری در این امر، برای نصب دستگاه استخدام کنید.

عملکرد دستگاه تصفیه آب
عملکرد تصفیه آب

بهترین فیلتر آب خانگی

سیستم های تصفیه آب خانگی موجود در بازار بسته به نیاز هر شخصی به تصفیه آب، در انواع مختلفی عرضه می شوند. در این مطلب ما بر روی مدلهای پرکاربرد و گسترده و همچنین معرفی بهترین فیلتر آب خانگی تمرکز کرده ایم.

فیلتر کارتریج

به طور کلی برای کاهش کدورت آب (حالت آب ابری) توصیه می شوند، فیلتر های کارتریج قادر به حفظ ذرات معلق در آب هستند. این سیستم فیلتر کاملاً مکانیکی است که از هیچ ماده فعالی استفاده نمی کند.

بسته به اندازه آلاینده های قابل جذب، می توان با انتخاب قطر مناسب فیلتراسیون (از 5 تا 100 میکرون متغیر است)، ظرفیت آن را تنظیم کرد.فیلتر های کارتریج به لطف ویژگیهای خاص خود، در موارد متعددی کاربرد دارند، خواه برای فیلتر کردن ریز ذرات موجود در آب شیر، و یا گرفتن ماسه هایی که ممکن است در یک جمع کننده آب باران وجود داشته باشند.

اگرچه این دستگاه ها اغلب قابل شستشو هستند، اما توصیه می شود با انتخاب فیلترهای wound، مقاوم ترین نوع فیلتر، فیلترهای کارتریج را به طور مرتب تعویض کنید.

معرفی فیلتر کارتریج
فیلتر کارتریج

فیلتر مغناطیسی

مانند فیلترهای پلی فسفات، فیلترهای مغناطیسی آب برای محدود کردن، یا حتی از بین بردن دائمی سنگ آهک یا تارتار از طریق امواج مغناطیسی طراحی شده اند. هر دو دقیق و جمع و جور، این مدل ها می توانند به راحتی در آشپزخانه نصب شوند و اصلی ترین مزیتشان عدم نیاز به مواد مصرفی جانبی است. مدلهای آهنربایی دائمی حتی برای کارکردشان نیز به انرژی نیاز ندارند.

فیلتر مغناطیسی تصفیه آب
فیلتر مغناطیسی

فیلتر پلی فسفات

این نوع سیستم تصفیه آب یک ترکیب فعال را شامل می شود که هدفش محدود کردن یا حتی ریشه کن کردن هرگونه حضور آهک است.

  • می توان پیش از فرآیند حفاظتی دستگاه ها و یا در راس شبکه (بعد از کنتور) نصبشان کرد، فیلترهای پلی فسفات برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن امکانات بهداشتی و لوله ها ضروری هستند. بسته به ظرفیت فیلتر و مصرف آب، ترکیب فعال باید سالی یک یا دو بار شارژ شود.
فیلتر پلی فسفات تصفیه آب
فیلتر پلی فسفات

فیلتر رسوب گیر

برای محافظت از فیلترهای نصب شده در پشتشان و یا متوقف کردن مواد بزرگ موجود در آب طراحی شده، فیلترهای رسوبی یا “پیش فیلترها” دارای ظرفیت فیلتراسیون تا 20 میکرون هستند.

این دستگاه ها معمولاً برای محدود کردن گرفتگی فیلترهای کربن فعال یا کارتریج، در راس شبکه (بعد از کنتور) نصب می شوند و به این ترتیب عمر سرویس دهی شان افزایش یافته و نگهداری شان بهینه سازی می شود.

فیلتر رسوب تصفیه آب
فیلتر رسوب گیر

فیلتر کربن فعال

استفاده از کربن فعال در فیلترهای آب تمیز کن خانگی فوایدی را تنها برای خانواده به همراه دارد. این فیلتر نه تنها مواد شیمیایی موجود در آب را از بین می برد و حتی می کاهد بلکه باعث کاهش و از بین رفتن کدورت آب و همچنین سطوح برخی فلزات سنگین موجود در آب می شود.

به عنوان مثال، فیلترهای کربن فعال برای حذف طعم کلر موجود در آب شیر و ایجاد طعمی خنثی و گوارا به آن جهت استفاده  توصیه می شوند. با دانستن اینکه باید حداقل سالی یک بار تعویض شود ، این دستگاه ها می توانند در راس شبکه نصب شوند.

فیلتر کربن فعال تصفیه آب
فیلتر کربن فعال

دلیل انتخاب فیلتر آب در منازل

نصب تصفیه آب در خانه لزوماً به معنای غیر قابل شرب بودن آب شیر نیست. موارد متعددی وجود دارد که استفاده از چنین وسیله ای را در خانه توجیه می کنند. اما امروز، بیایید شایع ترین دلایلی را که خانواده ها را وادار به سرمایه گذاری در این سیستم تصفیه آب می کنند، بررسی کنیم.

  • تصفیه آب آشامیدنی

چه آب شما از چاه، چه از شبکه توزیع عمومی و چه از حوضه آبریز تهیه شود، اصلاح پارامترهایی خاص به منظور بهبود کیفیت آن ضروری است. این سیستم به شما این امکان را می دهد که از یک طرف آب آشامیدنی را برای مصرف خانگی خود بدست آورید و از طرف دیگر سیستم گرمایش یا وسایل خانگی خود را حفظ کنید. در همه موارد، سیستم تصفیه آب اغلب برای از بین بردن یا حتی محدود کردن حضور آهک و دیگر مواد مشابه استفاده می شود. با استفاده از فیلتر صحیح، می توان به لطف اصل مذکور، مواد معلق در آب را به دام انداخت.

  • تصفیه آب باران

علاوه بر تصفیه آب آشامیدنی، از فیلتر آب نیز می توان برای خلاصی از تمامی ناخالصی ها یا سایر مواد معلق آب حوضه یا باز پس گیرنده استفاده کرد. پس از تصفیه، آب باران می تواند دستگاه تمیز کننده فشار بالا، شستشو، آبپاش یا حتی ماشین لباسشویی را تغذیه کند. با توجه به افزایش قیمت آب، جمع آوری آب باران یک راه حل اقتصادی و مؤثر است.

نحوه انتخاب فیلتر آب

اکنون که می دانید تصفیه آب چگونه کار می کند و مدل های اصلی موجود در بازار کدام هستند، هنوز لازم است معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید تا در هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب و بهترین فیلتر آب برای مصارف خانگی مطابق با نیازهایتان مناسب ترین را برگزینید. چه به صورت خرید اینترنتی و چه به صورت خرید حضوری به موارد زیر توجه کنید:

نحوه انتخاب فیلتر آب
خرید فیلتر آب

قیمت

مانند خرید سایر تجهیزات خانگی، انتخاب فیلتر آب بیش از همه به قیمت آن بستگی دارد. قبل از تمرکز بر روی اولین فیلتر آب ارزان قیمتی که به شما پیشنهاد می شود، از خودتان سؤالات درست بپرسید: آیا قیمت آن در مقایسه با کیفیت محصول مناسب است؟ اگر شک دارید، برای به دست آوردن قیمت متوسط از مشورت با متخصصین این زمینه به صورت آنلاین دریغ نکنید.

برند

کیفیت فیلتر آب به اعتبار سازنده آن بستگی دارد. یک برند شناخته شده، قابل اعتماد بودن و عملکرد صحیح دستگاه را تضمین می کند. اگر چیزی در این زمینه نمی دانید، برای خرید فیلتر آب خانگی با کارایی بالا، برند آکوا کلاسیک، برندی معتبر و محبوب در میان مصرف کنندگان است.

کیفیت

پیدا کردن یک فیلتر آب با کیفیت همیشه آسان نیست، به خصوص هنگامی که در امور مربوط به تصفیه آب تازه کار هستید. برای تشخیص یک فیلتر آب سطح بالا، به سادگی به نام تولید کننده مراجعه کنید، اما همیشه می توانید از یک حرفه ای مشاوره بگیرید.

نیازهای شما

انتخاب فیلتر آب نیز با توجه به نیازهای شخصی شما خواهد بود، با دانستن اینکه هر مدل برای استفاده ای خاص در نظر گرفته شده است. اگر از جمله خانواده های پرجمعیت هستید، بهتر است مدلی را برای تصفیه آب انتخاب کنید که بتواند مقدار مناسبی از آب را به طور دائم فیلتر کند. در هر صورت، توصیه یک متخصص در هنگام انتخاب فیلتر آب همیشه مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

سخن آخر:

برای خرید و یا مشاوره در خصوص فیلتر آب خانگی یا اداری لطفا با شماره های 2356240-0912 و یا دفتر مرکزی تهران 66302642-021 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را در این خصوص یاری کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *