راه‌های تشخیص دستگاه تصفیه آب اصلی

تشخیص دستگاه تصفیه آب تقلبی

راه‌های تشخیص دستگاه تصفیه آبِ اصلی، همیشه آسان نیست. متاسفانه امروزه با حجم زیادی از برندهایِ متفرقه در بازار فروشِ دستگاه‌های تصفیه آب روبرو هستیم و به همین دلیل، تشخیص دستگاهِ تقلبی، به عنوان مهمترین چالش، در زمانِ خرید این کالا محسوب می‌شود. اما نگران نباشید؛ تنها کافی است تا شاخص‌های زیر را در نظر داشته باشید تا خرید مطمئنی را تجربه کنید: 

  • از نمایندگی‌ها و عاملیت‌های مجاز خرید کنید:

برای اینکه با خیال راحت، دستگاه تصفیه آب اورجینال خود را بخرید، بهتر است به نمایندگی‌های مجاز و واردکنندگان اصلی مراجعه کنید. با این کار، هم ضمانت‌نامهُ‌ اصالتِ کالا را دریافت خواهید کرد و هم در صورت بروز هر مشکلی می‌توانید به فروشنده مراجعه کنید.

  • قسمت‌های اتصال دستگاه به شبکه آب را در مدل‌های زیرسینکی، به دقت بررسی کنید:

یکی از راه‌های تشخیص دستگاه تقلبی، بی‌کیفیت بودنِ قسمت‌های اتصالِ دستگاه تصفیه آب و همچنین غیراستاندارد بودنِ‌ آنها از لحاظِ‌ محل قرارگیری این قسمت‌ها می‌باشد. در زمان خرید، با مقایسه چندین دستگاه تصفیه آبِ مختلف و بررسی لوله‌های اتصال آن، می‌توانید به یک شناخت کلی در این زمینه رسیده و به راحتی دستگاه آب اورجینال خود را تشخیص دهید. در دستگاه تصفیه آبِ‌ اصلی، اتصال به لوله‌کشی شهری بسیار آسان بوده و شما را دچار مشکل نخواهد کرد.

  • بررسیِ ظاهریِ‌ مخزن آب را جدی بگیرید:

مخزن آب، یکی از مهمترین بخش‌ها در دستگاه‌های تصفیه آبِ‌ رومیزی محسوب می‌شود. معمولا هر چه طراحی بدنه و فضای داخلی دستگاه تصفیه آب، ساده‌تر باشد از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. در دستگاه تصفیه آبِ اورجینال، معمولا از مخزن‌های 3 لایه استیل یا فلزی استفاده می‌شود. یکی از راه‌های تشخیص دستگاه تقلبی، استفاده آنها از مخازن پلاستیکی می‌باشد.

  • اهمیتِ کیفیتِ‌ فیلتر را فراموش نکنید:

اگر چه همیشه کم بودنِ‌ تعداد فیلتر، نشان‌دهنده تشخیص دستگاه تقلبی نیست، اما باید توجه داشت که دستگاه‌های تصفیه آبِ اورجینال، معمولا شش فیلتری هستند و یا با شکلی خاص و انحصاری و مختص به یک برند، تولید شده‌اند.

راه های تشخیص دستگاه تقلبی

تشخیص دستگاه تقلبی

یکی از مهمترین راه‌های تشخیص دستگاه تقلبی، توجه به این نکته است که همیشه در طراحی یک دستگاه تصفیه آب اورجینال، ریزه‌کاری‌های بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین منظور، معتبرترین برندهای تصفیه آب، نکاتی را در ساخت دستگاه‌های خود لحاظ می‌کنند که ساختِ تقلبی آن را غیرممکن می‌کند؛ چرا که استفاده از آنها برای ساختِ یک دستگاه تقلبی، مقرون به صرفه نیست. برای تشخیص دستگاه تقلبی همیشه از یک متخصص کمک بگیرید و معتبرترین برندهای تصفیه آب را در لیست خرید خود قرار دهید. فراموش نکنید که شباهت زیادی بین یک دستگاه تقلبی و اورجینال وجود دارد و بی اهمیتی به این موضوع می‌تواند موجب اتلاف هزینه‌های شما شود.

معتبرترین برندهای تصفیه آب

  • دستگاه تصفیه آب مینروا (Minerva)

ساخت تایوان است و در انواع مدل‌های تصفیه 6 مرحله‌ای، 7 مرحله‌ای و 8 مرحله‌ای عرضه شده است. در خرید از این برند، نیاز به زحمت در جهت تشخیص دستگاه تقلبی نیست، زیرا نمایندگی‌های معتبر فروش آن در کشور وجود داشته و همین مساله اطمینان خاطر لازم را برای خرید شما ایجاد می‌کند.

  •  دستگاه تصفیه آب سافت واتر (Soft Water)

تولید این برند در سال 1946 در آمریکا آغاز شد و از دستگاه‌های معتبر تصفیه آب در جهان به شمار می‌رود. در حال حاضر شرکت سازنده این دستگاهِ اورجینالِ تصفیه آب، در تایوان نیز، مشغول به کار شده است که البته تولیدات آن نیز تحت لیسانس آمریکا می‌باشند.

  • دستگاه تصفیه آب سی سی کا ( C.C.K  )

شرکت تولید کننده این دستگاه تصفیه آب، در سال 1973 در تایوان آغاز به کار کرد. این کارخانه به جز تولید دستگاه تصفیه آب اورجینال، ساخت انواع تجهیزات این دستگاه، مانند لوله‌ها، اتصالات، فیلترها، پمپ‌ها و سایر قطعات آن را انجام‌ می‌دهد. این شرکت به دنبال استفاده از فن‌آوری‌های روز است و به همین دلیل تلاش دارد تا در آینده از طریق تکنولوژی پیشرفته هسته‌ای، خطوط تولید خود را دگرگون کرده و روش‌های نوینی را در تصفیه آب ایجاد کند.

تشخیص دستگاه تقلبی در این برند ساده است؛ کافی است داشتنِ گواهی‌های NSF و FDA آن را بررسی کنید. این دو گواهی، تاییدیه گواهی غذا و دارو آمریکا هستند. همچنین در دستگاه تصفیه آب اورجینالِ سی سی کا، از فیلتر ممبران اورجینال و یک منبع 12 لیتری استفاده می شود که دارای شیر تنظیم املاح درون آب می‌باشد.

  • دستگاه تصفیه آب آکوا؛

این دستگاه نیز در لیست برندهای پرفروش دستگاه تصفیه آب وجود دارد. این شرکت در سال 1996 در تایوان شروع به کار کرد. فعالیت این شرکت نیز تحت لیسانسِ آمریکا است. ویژگی مهم این برند، علاوه بر کیفیت بالا، نصبِ آسان آن است. این برند در شعار تبلیغاتی خود اشاره کرده است که آکوا می‌تواند حتی آب دریا را نیز تصفیه و شیرین کند.

اما چطور در خرید این برند، به تشخیص دستگاه تقلبی بپردازیم؟ پاسخ ساده است؛ این دستگاه دارای پمپ 125 PSI است. دستگاه تصفیه آب اورجینال آکوا،‌ دارای یک منبع ذخیره آب، 12 لیتری است که با دابل اورینگ آب بندی شده است و به همین دلیل امکان نشتی آب در آن به صفر رسیده است. فراموش نکنید که این برند، دارای گواهینامه جهانی NSF-CE-WATER QUALITY- FDA است.

  • دستگاه تصفیه آب فلکس تک ( Fluxtek )

شرکت سازنده این برند در سال 2005 در تایوان شروع به کار کرد. این دستگاه تصفیه آب، از فیلترهای ساخته شده با پوست نارگیل که به کربن فعال تبدیل شده‌اند برای تصفیه آب استفاده می‌‌کند.

  • دستگاه تصفیه آب آکواجوی ( Aquajoy )

شرکت کانادایی آکواجوی، اولین محصول خود در عرصه تولید دستگاه تصفیه آب خانگی را در سال 2002 به بازار عرضه کرد. این کارخانه نمایندگی‌هایی نیز در استرالیا و تایوان داشته و از برندهای شناخته شده دنیا در زمینه تولید دستگاه‌های تصفیه آب،‌ به شمار می‌رود. بهترین راه برای تشخیص دستگاه تقلبی در این نوع برند، مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز این محصول است زیرا آکواجوی در ایران بسیار شناخته شده است.

در ساخت دستگاه تصفیه آب اورجینالِ آکواجوی، از مواد اولیه بهداشتی و پلاستیکی با کیفیت در ساخت فیلترها، قطعات و اتصالات، استفاده شده است. بهره‌گیری ازکربن‌هایی با منشا گیاهی در تولیدِ فیلتر‌های کربن اکتیو و همچنین ساخت شیر‌های آبِ اهرمی از مواد استاندارد، از دیگر شاخصه‌های مهم در این برند است.

 

دستگاه تصفیه آب اصل

مشخصات دستگاه تصفیه آب اورجینال

یک دستگاه تصفیه آب اورجینال دارای چه مشخصاتی است؟ با لحاظ کردن چه معیارهایی می‌توان یک خرید مطمئن در این زمینه داشت؟ آیا می‌توان با دانستن برخی نکات، در تشخیص دستگاه تقلبی موفق بود و از خرید آن اجتناب کرد؟ البته که پاسخ، مثبت است. با کمی صبر و حوصله، جستجوی بیشتر و در نظر گرفتن برخی شاخص‌ها، می توان به راحتی در تشخیص دستگاه تقلبی از یک دستگاه تصفیه آب اورجینال، موفق عمل کرد. اما این نکات کدامند؟ در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. بهتر است قبل از رفتن به مراکز خرید این کالا، این نکات را یادداشت کرده و با خود به همراه داشته باشید:

  • به عنوان اولین نکته مهم، در نظر داشته باشید که هر چه قابلیت‌های یک دستگاه تصفیه آب بیشتر باشد، احتمال تقلبی بودن آن به مراتب کمتر می‌شود زیرا در مدل‌های تقلبی برای پایین آوردن هزینه ساخت، از نمونه‌های ساده‌تری برای طراحی استفاده می‌شود.
  • یک دستگاه تصفیه آب اورجینال و باکیفیت، دارای نماد اصالت درج شده بر روی کالا به منظور تشخیص دستگاه تقلبی از اصلی می‌باشد.
  • دارا بودنِ‌ قابلیتِ‌ سیستم اسمز معکوس تحت لیسانس آمریکا و فیلترهای 100 درصد کربنی و گیاهیِ‌ ساخته شده از پوست نارگیل، یکی دیگر از این شاخصه‌هاست.
  • برخورداری از مخزن ذخیره آبِ‌ تحت فشار برای استفاده از دستگاه در زمان قطع شدن برق یا آب شهری، ویژگی دیگری است که دستگاه‌های تقلبی تصفیه آب از آن بی‌بهره هستند.
  • استفاده از فیلترهای متنوع مانند فیلتر آنتی باکتریال جهت حذف باکتری‌های مضر آب، فیلتر اکسیژن‌ساز برای هیدراته نگه داشتن بدن انسان و فیلتر یونیزه‌ قلیایی کننده آب، جهت افزایش ‌PH آب و ایجاد خواص آنتی اکسیدانی در آب، از نمونه‌های مهم اصالت یک دستگاه تصفیه آب است.
  •  در برخی مدل‌های باکیفیت‌تر، از فیلتر ممبرانِ‌ اسمز معکوس، در 13 لایه استفاده می‌شود. این نوع فیلترها توانایی حذف املاح بسیار ریزِ آب را دارند که توسط فیلترهای دیگر، قابل دفع نیستند.

جمع بندی

با دقت به نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم شما میتوانید تا حد زیادی اصلی بودن و تقلبی بودن دستگاه را از هم تشخیص داده و مطمئن ترین خرید را داشته باشید. مهم ترین نکنه توجه به شرکتی است که از آن خریداری میکنیم.شرکت آکوا کلاسیک یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه فروش دستگاه های تصفیه آب میباشد که به مشتریان عزیز خود این اطمینان را میدهد که از نظر اصل بودن کالا و کیفیت بالا آن با خیالی مطمئن خرید خود را انجام دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *