دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب

یکی از روش های تصفیه آب، اسمز معکوس می باشد. دستگاه تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن، دستگاهی است که قادر است آب‌شور را به شیرین تبدیل کند یعنی آب ورودی به آب تصفیه شده و پساب تبدیل میشود و آلاینده‌های طبیعی مانند نیترات، سرب، آرسنیک، آهن، فلزات سنگین، مس و منگنز از آب جدا می شوند.

این دستگاه در ظرفیت های گوناگونی تولید و مورد استفاده قرار میگیرد.دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب یکی از ظرفیت های ساخته شده میباشد که در ادامه با کاربرد بیشتر آن آشنا میشویم.

در بخش پیش تصفیه، این دستگاه تصفیه آب ، انواع جامدات موجود در آب، رنگ و بوی آن را نیز به طور کامل از بین می برد. همچنین، این روش تصفیه آب پیوسته و شبانه روزی می باشد(یعنی دستگاه قادر به تبدیل آب شور به آب شیرین بدون کنترل در تمامی ساعات می باشد). دستگاه تصفیه آب در دو نوع دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی در بازار موجود می‌باشد که مکانیزم آنها یکی است و باتوجه به نوع آب خام ورودی، تجهیزات مورد استفاده در ساخت دستگاه تفاوت میکند.

دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب قادر است در طول شبانه‌روز 25000 لیتر آب تصفیه شده و عاری از هرگونه آلاینده‌های میکروبی، فلزات سنگین و کلراید را فراهم کند. این دستگاه دارای دو عدد پیش تصفیه که ترکیبی از فیلتر شنی و کربنی است، می‌باشد.

فیلتر شنی با عمر بالا و عملکرد سریع قادر است جامدات معلق آب تا اندازه 50 میکرون را حذف نماید. برای تغذیه صحیح این دستگاه از بوستر پمپ قوی استفاده می‌شود. همچنین این دستگاه دارای سیستم شست‌وشوی خودکار cip است تا عمر فیلترهای مصرفی افزایش یابد.

دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب

کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب با ظرفیت 25000 لیتر در موارد گوناگونی کاربرد دارد و با توجه به کاربرد آن مورد استفاده قرار میگیرد.کاربرد های آن شامل موارد زیر میباشد.

  • کارخانجات تامین آب‌ شرب
  • صنایع پزشکی، داروسازی و آزمایشگاهی
  • دام و طیور
  • کشاورزی
  • کارخانجات تولید فوم
  • تولید آب مصرفی دیگ های بخار و نیروگاه بخار
  • تصفیه پساب صنعتی
  • تامین آب مورد نیاز استخر های پرورش ماهی

علاوه بر موارد فوق از دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب در بخش‌هایی مانند پتروشیمی و فولاد، نساجی و رنگ‌سازی و … استفاده می‌شود.

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب

اجزا و قطعات استفاده شده در دستگاه تصفیه صنعتی با ظرفیت 5000 لیتر شامل پمپ فشار قوی و ممبران تشکیل شده اند.قبل از اینکه آب وارد سیستم اصلی شود باید در شرایط خاصی قرار بگیرد که به واسطه سیستم پیش تصفیه انجام میشود.

اجزاهای اصلی این دستگاه تشکیل شده از پمپ پیش تصفیه، فیلتر شنی و کربنی، فیلتر کارتریجی، سیستم تزریق آنتی اسکالانت، پمپ فشار قوی، فلومترها، تابلو برق، شاسی و…. دیگر اجزا های به کار برده شده میباشد.که هرکدام از آن ها عملکرد های مخصوص به خود را دارند.که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

پمپ پیش تصفیه

در دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب برای تامین فشار لازم در فیلترهای شنی و کربنی در ابتدای پیش تصفیه دستگاه از یک بوستر پمپ استفاده میشود.به طور معمول از یک پرشر سوئیچ برای این پمپ استفاده میشود که اگر زمانی فشار وارد شده بیش از حل معمول بود پمپ را از مدار خارج کند.از دیگر وظایفی که این پمپ دارد ایجاد دبی و فشار مناسب برای بکواش فیلتر شنی و کربنی را به عهده دارد.

فیلتر شنی و کربنی

از فیلتر شنی جهت از بین بردن کدورت آب استفاده میشود. ابعاد این دو مدل بر اساس دبی آب گذری و سطح فیلتراسیون تعیین میشود.شیر این فیلتر ها به صورت دستی میباشد که بسته به تقاضای شما به صورت اتوماتیک هم وجود دارد.

فیلتر کاتریجی

جنس فیلتر های کاتریجی از نوع pp میباشد که معمولا بین 1 تا 5 مبکرون کار تصفیه آب را انجام میدهد.از مدل های مختلف pp میتوان به فیلتر اسلیم و جانبو اشاره نمود.از این فیلتر جهت حذف ذرات بزرگتر از 5 میکرون استفاده میشود و محل قرار گیری آن بعد از فیلتر شنی و کربنی میباشد.

سیستم تزریق آنتی اسکلانت

در این سیستم مواد ضد سرب جهت جلوگیری از رسوب یونها بر روی ممبران استفاده میشود که از دو قطعه پمپ تزریق و مخزن ذخیره تشکیل شده است. تعیین نوع و اندازه لازم تزریق آنتی اسکلانت بستگی به آنالیز آب ورودی و احتمال تشکیل و رسوبات بر روی ممبران است.

پمپ فشار قوی

برای عبور از ممبران آب نیاز به فشار بالایی دارد که به حداقل این فشار اسمزی میگویند.از پمپ اصلی و فشار قوی جهت تامین فشار مورد نیاز ممبران از پمپ طبقاتی استفاده میشود.این فشار از پمپ های مخصوصی تامین میشود که یکی از اصلی ترین قطعات سیستم RO میباشد.

دستگاه تصفیه آب صنعتی

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب

عوامل مختلفی برای تعیین قیمت این دستگاه وجود دارد. عواملی همچون کیفیت و حجم آب ورودی، برند قطعات و تجهیزاتی که به کار رفته شده است،جنس شاسی، نوع پمپ طبقاتی، سیستم پیش تصفیه، تعداد ممبران استفاده شده در دستگاه ،سیستم پیش تصفیه ای که استفاده شده و … در متغییر بودن قیمت تاثیر دارد.همچنین ممکن است نوسانات بازار نیز در ثابت نبودن قیمت ها تاثییر گذار باشد. میتوانید با شماره ی 2356240-0912 برای اطلاع از قیمت ها و موجودی کالا و همچنین سفارش خود تماس بگیرید.

میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و دیگر انواع دستگاه های خانگی و صنعتی به صفحه محصولات مراجعه کنید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *