راهنمای استفاده از قرص کلر آنزیم دار

قرص کلر آنزیم دار کات کبود

قرص کلر آنزیم دار کات کبود


در این مقاله به بررسی و شناخت قرص کلر ژاپنی و هندی و انواع پودر آنزیم دار استخر خواهیم پرداخت.

بهتر است بدانید بدلیل برخی مسائل، چندسالی است که قرصها و پودرهای ساخت کشور ژاپن یا آمریکا در بازار ایران وجود ندارد و اکثر این محصولات یا تاریخ گذشته هستند و یا بصورت تقلبی با برچسب های جعلی و با قیمت های بالا در بازار مجازی عرضه و فروخته می شوند.

یکی از مشکلاتی که استفاده از پودرها یا قرص های تقلبی و تاریخ گذشته با عناوین آمریکایی یا ژاپنی برای سلامتی شما بوجود میآورند ایجاد حساسیت های پوستی و حساسیت های گوارشی هستند که به مرور زمان این علائم در افراد بصورت حاد درآمده و در آینده باعث بروز مشکلات زیادی می شوند.

تفاوت قرص کلر آنزیم و بدون آنزیم دار
تفاوت قرص کلر آنزیم و بدون آنزیم دار

اگرچه خرید اینترنتی این گونه محصولات بسیار جذاب بوده و یا مراجعه به مرکز و بازار و بورس فروش اینگونه محصولات میتوانید انواع مختلفی از آنها را انتخاب و خرید نمایید، ولی به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که نه بدنبال گرانترین و نه بدنبال ارزانترین قرص یا پودر کلر در بازار نباشید.

برای اینکه بدانید بهترین قرص و یا پودر کلر را در بازار میتوانید از کجا خریداری یا تهیه کنید بهتر است ابتدا کمی درباره آن تحقیق کنید و از بین شرکتها یا فروشنده های مختلف سعی کنید بهترین و راستگوترین آنها را برای خرید انتخاب نمایید.

خصوصیات مهم قرص و پودر کلر اصلی

  • ضد جلبک
  • ضدعفونی کننده سریع و با دوام آب استخر
  • قرص کلر کات کبود دار باعث شفافیت بیشتر میشود
  • قابل استفاده در استخرهای روباز و سربسته و استخرهای بادی کودکان
  • قابلیت حل شوندگی سریع در آب و بدون آثار ماندگاری و ته نشینی

قرص کلر آنزیم دار ضد عفونی کننده آب استخر ( هندی – آمریکایی و ژاپنی )

این قرص ها و یا پودرهای آنزیم دار ، مناسب استفاده در آب های استخرها ، پارک های آبی و استخرهای بادی بازی کودکان هستند و به صورت بسته بندی 5 عددی عرضه میشوند. قرص کلر آنزیم دار معمولا دارای وزن 200 گرم و در بسته بندی 1 کیلویی میباشد که ماندگاری آب را افزایش میدهد.

توجه داشته باشید که میزان و درصد کات کبود درون قرص کلر نباید 90 درصد آن را تشکیل دهد، معمولا قرص های کات کبود دار دارای مقدار اندکی از این ماده هستند تا شناگران همزمانی که آنرا درون سبد شناور بر روی سطح استخر مشاهده میکنند به تفریح نیز بپردازند.

انتخاب بستر مناسب برای طراحی و ساخت استخرها و زیرسازه های آن شامل فیلترهای شنی و ضدعفونی یووی uv و نیز فیلترهای مخصوص آشغالگیری و برگ گیرها و اسکمیرها و در نهایت استفاده از بهترین مواد و یا پودرکلر میتواند باعث لذت بردن بیشتر شما در فصل تابستان از استخرتان گردد.

یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از قرص کلر آنزیم دار:

  1. به آرامی در آب حل میشود و بدلیل وجود سولفات مس و سولفات آلومینیوم باعث جلوگیری از تشکیل جلبک و سبز نشدن آب استخر میشود و هیچگونه آثار ماندگاری از خود در ته استخر به جای نمی گذارد.

متاسفانه برخی افراد سودجو با پودر کردن برخی محصولات بی کیفیت و تاریخ گذشته و تبدیل آنها به قرص و توزیع در بازار باعث عدم نتیجه گیری صحیح از استفاده از آن ، توسط خریدار شده و هیچگونه تاثیری در آب استخر مشاهده نمی شود.

علائم قرص کلر تقلبی آنزیم دار چیست؟

از کجا بفهمیم قرص کلری که خریداری کرده ایم اصلی است یا تقلبی؟

یکی از مهمترین نشانه های تشخیص قرص تقلبی از واقعی آن است که این قرص ها سریعا درآب حل می شوند و بوی بسیار تند و بدی را استشمام خواهید کرد، در اکثر موارد نیز ایجاد حساسیت شدید پوستی نیز مشاهده میشود.

قرص کلر بهتر است یا پودر

هر دو آنها کارآمد و مفید هستند. تنها تفاوت قرص و پودر در این است که قرص به آرامی در آب حل میشود، نحوه استفاده به این شکل است که باید آنرا درون شناور استخر قرار دهید، این شناورها در اندازه های کوچک تک قرصی و یا پنج عددی میباشند که بسته به حجم آب استخر میتوانید آنرا تهیه کنید.

سبد شناور قرص کلر
سبد شناور قرص کلر

هر قرص کلر دارای 200 گرم وزن است ، یعنی در یک شناور شما میتوانید تعداد 1 تا 5 عدد از آن را قرار دهید. ولی در شناور 1 عددی فقط 1 عدد قرار میگیرد. زمان حل شدن هر قرص کلر در آب بین 5 الی 7 روز است.

پودر کلر را نباید بصورت جامد درون آب استخر بریزید و بهتر است مقدار مناسبی از آن را ( به ازاء هر 1000 لیتر 5 گرم پودر استفاده کنید) بصورت مایع درآورید و بصورت یکنواخت در تمامی سطح استخر بریزید.

چند توصیه مهم در رابطه با استفاده از قرص و یا پودر کلر :

  • هیچگاه قرص یا پودر کلر را با سایر مواد شمیایی مانند پرمنگنات یا سفیدکننده های شیمیایی مانند وایتکس مخلوط نکنید، زیرا ترکیب شمیایی سمی رها شده از آنها میتوانید سلامت تنفسی و گوارشی شما را آسیب دهد.
  • موقع باز کردن درب آنها ، احتیاط کنید تا آنرا نزدیک چشمان و صورت خود باز نکنید، زیرا گرد کلر ممکن است وارد چشمان یا بینی شما شود و احساس سوزش چشم و خارش گلو در شما احساس شود.
  • اگر مقداری از پودر یا مایع کلر درون چشمان یا صورت شما وارد شد و احساس سرگیجه یا خارش و سوزش چشم داشتید سریعا آنرا با آب بشویید و یا به پزشک مراجعه کنید.
  • قرص یا پودر کلر را حتما از دسترس کودکان دور نگه دارید
  • برای آبزیان و یا پرندگان خطرناک و کشنده میباشد

بهترین قرص کلر موجود در بازار از نوع کات کبود دار است که باعث جلوگیری از سبزشدن ، لیز شدن کف استخر و دیواره های استخر میشود. استفاده از قرص کلر آنزیم دار اصلی و با کیفیت موجب میشود تا ویروس ها و باکتری ها و حتی بیماری هایی که ممکن است از طریق سایر شناگران به آب استخر وارد شود ازبین بروند.

نتیجه گیری

کلر بصورت قرص و پودر در مدل ها و حجم های مختلف توسط بسیاری از فروشندگان و توزیع کنندگان در بازار عرضه و به فروش میرسد و کاربردها زیادی دارد.

هر قرص کلر دارای وزنی معادل 200 گرم میباشد که برای آنکه بتوانید از آن براحتی استفاده کنید باید آنرا درون سبد شناور بگذارید و رهایش کنید تا بصورت یکنواخت و آرام آرام در آب حل شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *