قطع آب در ایالات متحده آمریکا

قطع آب در آمریکا

قطع آب در آمریکا


قطع آب در بعضی از جوامع آمریکایی، هزینه آب در ایالات متحده از توانایی مالی مردم خارج است و خانواده‌ها را مجبور میکند تا بین آب و سایر نیازهای اولیه زندگی، مانند غذا، دارو و ایاب و ذهاب، یکی را انتخاب کنند. آمار دیترویت و نیواورلئان New Orleans & Detroit ‏در نظرسنجی ما قابل ملاحظه است. صورتحساب آبِ معمولی در این شهرها بیش از هزار دلار در سال است که هزینه ی این نیازِ حیاتی را فراتر از بودجه ی خانواده های کم درآمد قرار می‌دهد.

قطع آب در ایالات متحده آمریکا:

مشترک عزیز: ما آب شما را قطع می کنیم!

Dear Customer: We’re Shutting Off Your Water

همه ساله میلیون ها نفر بخاطر بدهکار بودن قبوض، خدمات آب خود را از دست می‌دهند.

اگر شیر آب را باز کنید و هیچ آبی نیاید، چه کار می‌کنید؟ ما تخمین می‌زنیم که ۱۵ میلیون آمریکایی در سال ۲۰۱۶ که قادر به پرداخت صورتحساب های خود نبودند، با این مشکل مواجه شدند که منجر به قطع آب آنها شد.

سازمان ما، یعنی دیده بان آب و غذا Food & Water Watch، دو تا از بزرگترین سیستم های عمومی آب را در هر ایالت بررسی کرد تا مشخص کند که چه تعداد از مشترکان به دلیل عدم پرداخت قبض، دچار قطع آب شده‌اند. هفتاد و سه سیستم در این بررسی شرکت کردند. نتایج شوکه کننده بود.

ناتوانی در پرداخت قبوض و قطع آب:

سیستم‌هایی که در این بررسی ها شرکت کردند به طور متوسط آب ۵% از مشترکان خود را قطع کرده‌اند ، که در کل بیش از نیم میلیون خانوار آمریکایی را شامل می‌شود، یعنی ۱.۴ میلیون نفر!

بیشترین میزان قطع آب در شهرهایی با نرخ بالای فقر و بیکاری معمولا در مناطق سیاهپوست نشین و جنوب شهر رخ داده است. بر اساس این یافته‌ها، ما تخمین می‌زنیم که در سال ۲۰۱۶، ۱۵ میلیون نفر در سراسر کشور قطع آب را تجربه کرده‌اند.

نقاط قرمز بیشترین قطع آب را داشته اند
نقاط قرمز بیشترین قطع آب را داشته اند

نظرسنجی ما، مشخص نمی‌کرد که مردم چه مدتی را بدون آب گذرانده‌اند. اما بررسی های اخیرِ مرکزِ میشیگان نشان داد که امسال بیش از ۹۰۰ مشترک در دیترویت Detroit، حداقل سه ماه از معضل قطع آب منازلشان می‌گذرد. این موضوع برای افرادی مشکل‌سازتر است که از قبل بدهی دارند و علاوه بر پیش پرداخت بدهی گذشته، باید هزینه وصل مجدد را بپردازند.

در بعضی از جوامع، هزینه آب از توانایی مالی مردم خارج است و خانواده ها را وادار میکند تا بین آب و سایر نیازهای اولیه زندگی، مانند غذا، دارو و ایاب و ذهاب، یکی را انتخاب کنند. آمار دیترویت و نیواورلئان در نظرسنجی ما قابل ملاحظه است. صورتحساب آبِ معمولی در این شهرها بیش از هزار دلار در سال است که هزینه این نیازِ حیاتی را فراتر از بودجه خانواده‌های کم‌درآمد قرار می‌دهد. مبلغ قبض های آبِ فقیرترین خانوارهای شهر بیش از ۹ %درآمد آنها بود. بیشترین قطعی آب در جنوب، به ویژه در آرکانزاس، لوئیزیانا و فلوریدا و … رخ می‌دهد.

منشا قطع آب:

این مشکل در نتیجه ی دهها سال سرمایه گذاری ناکافیِ دولتِ فدرال در بخش زیرساخت های آب و نابرابری هایی است که موجب توزیع ناعادلانه ثروت و  درآمد در سراسر کشور آمریکا شده است. از آنجا که دولت فدرال پشتیبانی از سیستم های آب و فاضلاب را کاهش داده است، محله ها مجبور شده‌اند هزینه خرابی زیرساخت ها و حفظ منابع آب را خودشان بپردازند.

بر اساس تحلیل ما، بودجه فدرال برای سیستم های آب و فاضلاب از اوج خود در سال ۱۹۷۷ به ۷۴%دلار واقعی کاهش یافته است. طبق آکادمی ملی مدیریت عمومی، یکی از نتایج این امر افزایش هزینه‌های آب خانگی به سه برابر نرخ تورم است، زیرا درآمد واقعی خانوارها کاهش یافته است.

این مشکل به تدریج بدتر می‌شود. به عنوان مثال، زمانیکه دولت فدرال همچنان بودجه کمی را به سیستم آبِ شهرهایی مانند نیواورلئان New Orleans، جکسونویل Jacksonville و فلا Fla اختصاص می‌دهد، شرکت های آب مجبورند برای بهبود و به‌روزرسانی سیستم های آب و فاضلاب این شهرها، مستمرا صورتحساب های آب را افزایش دهند؛ با اینکه خانواده های کم‌درآمد ، استطاعت مالی برای پرداخت صورتحساب های کمتر از این را هم ندارند.

راه حلهای معضل قطع آب:

دولت های محلی می‌توانند برنامه‌های مقرون به صرفه ای برای اقشار کم‌درآمد تهیه کنند که با توجه به توانایی پرداخت مشتری، قبض های آب آنها را صادر کنند. شهر فیلادلفیا Philadelphia، که ۴۰% مشترکان آن بدهکار هستند، سال گذشته چنین برنامه ای را آغاز کرد. برای تسهیلات آب ، باید برنامه‌هایی را اتخاذ کرد که پرداخت قبض، آسان و مدت‌دار باشد و قبل از قطع آب ، باید شرایط مشترک را در نظر گرفت. شهرهایی که کمترین میزان قطعی آب را در نظرسنجی ما دارند، قبل از قطع آب، از ۳۵ روز تا ۱۴۴ روز از تاریخ صدور صورتحساب به مشتریان مهلت پرداخت می‌دادند.

ایالت ها برای پیگیری قطع آب بخاطر عدم پرداخت و اتصال مجدد، به خدمات عمومی و خصوصی نیاز دارند و اطلاعات مربوطه باید در وب سایت سازمان های مربوطه در دسترس عموم قرار گیرد. در سطح فدرال، اساسا به بودجه بیشتری برای تعمیر و به‌روزرسانی سیستم های آب نیاز است.

سیاست های فدرال که به اندازه کافی برای تامین آب عمومی بودجه در نظر می‌گیرند، در رسیدگی به زیرساخت های وابسته و هزینه‌های آب ، بسیار مهم هستند. قانون مقرون به صرفه بودن، شفاف سازی، توزیع عادلانه و سالم بودن آب، برای حفظ و به‌روزرسانی سیستم های آبی، ۳۵ میلیارد دلار بودجه را در سال تأمین میکند.

مقرون به صرفه بودن آب مسئله ای ملی است و برای اینکه مطمئن شویم تمام خانوارها در کشور و در تمام ایالت های و مناطق فقیرنشین به آب سالم دسترسی دارند، نیاز به تعهد دولت فدرال داریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *