قیمت دستگاه آب خانگی رومیزی

آب خانگی

آب خانگی


با محبوبیت روز افزون دستگاه های تصفیه آب، شرکت ها و کارخانجات فعال در زمینه مونتاژ و عرضه این محصولات، از طریق تماس های تلفنی و یا کامنت های بی شماری در وب سایت های مربوط به خدماتشان، با سوالات فراوانی در رابطه با دستگاه های تصفیه آب مواجه می شوند که یکی از آن ها، انتخاب مابین دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی و یا زیرسینکی است.

پس جهت کمک به شما عزیزان، تصمیم گرفتیم در این مطلب تمرکزمان را بر روی دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی و مشخصات مربوط به آن اعم از قیمت محصول بگذاریم.

دستگاه تصفیه آب رومیزی یا زیرسینکی؟

بسیاری از افراد با توجه به شکل ظاهری دستگاه های تصفیه آب رومیزی، تصورشان این است که آب خروجی و تصفیه شده شان از کیفیت کمتری نسبت به انواع زیرسینکی برخوردار است. این تصور کاملا اشتباه است. به جرات می توانیم بگوییم که از لحاظ عملکردی هیچ تفاوتی مابین این دو دستگاه وجود ندارد.

تنها اختلاف و تفاوتی که برای آن ها می توان نام برد، طراحی شکل ظاهری و نحوه قرار گیری فیلتر ها یابه عبارتی نوع آن ها است. فیلتر ها در دستگاه تصفیه آب زیرسینکی به صورت کارتریجی و اینلاین طراحی و نصب می شوند اما در دستگاه های آب شیرین کن رومیزی معمولا فیلتر ها به صورت اینلاین قرار می گیرند. این نکته که ذکر شد نیز تنها به تفاوت در ظاهر فیلتر ها اشاره می کند از آن جایی که از نظر محتوا و عملکرد یکی هستند.

البته لازم به ذکر است که با توجه به برند های متنوعی که وجود دارند، تنوع کیفیت می تواند در دستگاه ها مشاهده شود که این موضوع ارتباطی به رومیزی و یا زیر سینکی بودن محصول ندارد. تفاوت دیگری که می توان به آن اشاره کرد در قیمت محصولات است. قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی با توجه به طراحی ظریف تر و حرفه ای تر و همچنین نوع فلاپ های به کار رفته در آن نسبت به برخی مدل های تصفیه آب خانگی زیرسینکی گران تر هستند. منتها قیمت بالا لزوما نشان دهنده کیفیت بالاتر محصول نیست.

دستگاه تصفیه آب رومیزی
دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب رومیزی

از جمله محصولات مهمی که در بسیاری از شرکت راه باز کرده و به فروش می رسد، دستگاه های آب تصفیه کن رومیزی هستند که وظیفه شان کاهش رسوب و حذف مواد و آلاینده های موجود در آب است و در نهایت ارائه آبی شیرین و گوارا است. از جمله ویژگی های مثبت این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف انواع مختلف ترکیبات مضر موجود در آب ماند سرب، آرسنیک، نیترات و فلزات سنگین
  • حذف کلر های موجود در آب
  • خوش رنگ شدن چای و قهوه در نتیجه حذف املاح و آلاینده های آب
  • حذف بو و طعم نامطبوع آب و بهبود بخشیدن و مطلوب کردن آن
  • از بین بردن رسوبات ناشی از لوله ها و گل و لای در آب
  • سهولت در نصب و راه اندازی دستگاه
  • حمل و نقل آسان آن
  • قابلیت بهره بردن از فرآیند اسمز معکوس برای تصفیه آب

از دیگر مزایای دستگاه های تصفیه آب خانگی رومیزی می توان به قابلیت شستشوی مخزن آب آن اشاره کرد. این کار به جلوگیری از ایجاد و رشد جلبک ها درون مخزن کمک می کند. همچنین در مخازن دستگاه تصفیه آب رومیزی از لوازم جانبی مانند تیوپ استفاده نمی شود؛ همین موضوع سبب می شود که دستگاه احتیاجی به تعمیر و تعویض مخزن نداشته باشد و شما را از صرف کردن هزینه های اضافی بی نیاز می کند.

دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی
دستگاه تصفیه آب رومیزی

دستگاه تصفیه آب کلمنی

نام دیگری که برای دستگاه آب تصفیه کن رومیزی به کار می برند، دستگاه تصفیه آب کلمنی است. این نام را به سبب کوچک بودن شکل ظاهری، سهولت در استفاده و حمل و نقل راحت آن انتخاب کرده اند. معمولا فرآیندی که در دستگاه های تصفیه آب کلمنی به کار می برند، فیلتراسیون و نیروی جاذبه زمین است.

همانطور که متوجه شدید در این دستگاه ها نیز انواع مختلف فیلتر ها تعبیه شده اند که اولین مرحله تصفیه بر عهده فیلتر سرامیک و یا کربن جامد فشرده است. این فیلتر سرامیکی دارای منافذی به اندازه نیم میکرون است که از عبور گل و لای و مواد معلق موجود در آب جلوگیری به عمل می آورد، در حدی که آب عبور کرده دارای سختی پایین تر و نرمی بیشتری است.

از جمله ویژگی های مثبت دستگاه های تصفیه آب کلمنی می توان به قابلیت عملکردشان بدون نیاز به برق اشاره کرد. و همچنین استفاده از آن بسیار ساده بوده و احتیاجی به تخصص خاصی ندارد. از جمله نقاط ضعف آن نیز می توان سرعت پایین در انجام عمل تصفیه آب را نام برد. دلیل این امر نیز روش تصفیه آب و نیاز آن به کمک نیروی جاذبه زمین است.

قیمت دستگاه تصفیه آب رومیزی

شما این دستگاه را می توانید با قیمت های متغیری در بازار بیابید. برند های مطرحی اقدام به تولید و عرضه این دستگاه ها کرده اند که انتخاب را برای شما راحت تر کرده اند. قیمت دستگاه تصفیه آب رومیزی با توجه به جنس بدنه، نوع فیلتر های به کار رفته در آن، برند های مختلف و … متغیر و متنوع است.

تا حد امکان سعی کنید دستگاه تصفیه آب مورد نظر خود را از فروشگاهی معتبر تهیه بفرمایید تا از کیفیت و دوام آن اطمینان داشته باشید. همچنین به جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی
قیمت دستگاه تصفیه آب
سخن آخر

تمامی قطعات به کار رفته در تولید دستگاه تصفیه آب رومیزی food grade هستند و استفاده از آن ها هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد. پروانه و استاندارد های بهداشتی دستگاه به شما این تضمین و اطمینان را می دهند که با استفاده از این دستگاه ها نه تنها ضرر نمی کنید بلکه سلامتی و خوشی را برای خود و خانواده تان به ارمغان می آورید.

تنها نکته ای که وجود دارد این است که در خرید دستگاه تصفیه آب مورد نظرتان حال چه رومیزی و چه زیرسینکی دقت لازم را به عمل آورید و با انتخاب صحیح عمری خود را از خرج های اضافی و بیماری های مربوط به آب نا سالم راحت سازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *