قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی


قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی براساس نوع انتخاب قطعات مخصوصا پمپها و فیلترهای ممبران و سیستم لوله کشی و برقی تعیین میشود که یکی از کالاهای مورد نیاز برای اکثر صنایع و فعالیت های تجاری است. زیرا همانطور که میدانید کیفیت آب شرب شهری چند سالی است که پایین آمده و استفاده از آن ممکن است مشکلاتی از قبیل مشکلات گوارشی و کلیوی برای شما به وجود آورد.

شاید یکی از دلایلی که صاحبان مشاغل از خرید این وسیله امتناء می‌کنند، قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی است. قیمت بالای این دستگاه به علت تجهیزات خاص به کار رفته در ساختار آن است. معمولا قیمت این دستگاه ها بین 18-23 میلیون تومان است. البته با توجه تجهیزات این قیمت متغیر است. در ادامه به بررسی بیشتر می پردازیم.

چرا دستگاه تصفیه آب صنعتی؟

حتما این سوال برای شما پیش می آید که چه مشاغلی نیاز به استفاده از آن دارند؟ مشاغلی مانند رستوران ها، هتل ها، کارگاه های تولیدی، برخی محصولات کشاورزی و برخی کارخانه ها نیاز دارند از این سیستم استفاده کنند.

برخی کارخانه ها برای پایین آوردن دمای دستگاه ها و تجهیزات خود از آب استفاده میکنند. این آب اگر دارای سختی و یا گل، شن، ماسه و به طور کلی ذرات ریز باشد به مرور در دستگاه رسوب میکند و باعث می شود عملکرد دستگاه ها و تجهیزات کارخانه به مرور خراب شوند.

به همین علت این سبک کارخانجات باید از مدل صنعتی استفاده کنند. بقیه مشاغل نام برده شده نیز هر کدام به نحوی نیاز به استفاده از آن دارند که در دیگر مقالات ما به تفصیل در مورد آنها صحبت شده است. لینک این مقالات را در پایین این صفحه برای شما آورد ایم.

سوالات متداول

آیا از مدل صنعتی میشود در منزل استفاده کرد؟

خیر ساختار کلی این 2 دستگاه شبیه به هم هستند اما تفاوت هایی نیز دارند که این 2 دستگاه را از هم متمایز میکند به همین علت بهتر است از دستگاه تصفیه آب خانگی برای مصارف آب در منزل استفاده کنید. علاوه بر آن بسیار بزرگ است و محل بزرگی برای نصب آن لازم است.

فیلتر دستگاه صنعتی بعد از چه مدت باید تعویض شود؟

با توجه به کارخانه سازنده، فیلتر ها باید بین فاصله زمانی 6 تا 12 ماه تعویض شوند در این مورد از نمایندگی مورد نظر سوال کنید.

شوری آب چه تاثیری در قیمت دارد؟

هرچه آب منطقه ای که می خواهید در آن دستگاه آب تصفیه کن را نصب کنید شور تر باشد، قیمت دستگاهی که باید شما خریداری کنید بیشتر میشود چرا که شیرین کردن آب مورد نظر احتیاج به تجهیزات خاصی دارد.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

مراحل تصفیه آب مانند تصفیه آب خانگی است و تفاوت چندانی ندارد، اما چه چیزی باعث میشود قیمت این دستگاه چندین برابر دستگاه خانگی باشد؟ زیرا همانطور که میدانید قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی بسیار بالاست و برای خرید آن باید هزینه زیادی بپردازید. در ادامه علت هایی را بررسی می‌کنیم که باعث میشود قیمت بالایی داشته باشد.

فیلتر ممبران صنعتی
دستگاه صنعتی با مخزن بزرگ

میزان سختی و شور بودن آب ورودی

شاید یکی از مهم ترین علت هایی که باعث میشود قیمت بالایی داشته باشد، میزان شور بودن آب ورودی به آن است. واحد (TDS (Total Dissolved Solidsملاکی برای سنجش و اندازه گیری میزان شور بودن آب است. واحد سنجش TDS میلی گرم در لیتر یا ppm می‌باشد. آبهایی که مقدار TDS آنها بیشتر از 500  ppmباشد را آب شور می گویند.

شاید بد نباشد بدانید در حال حاضر TDS آب شرب تهران بین 300 تا 700 ppm است که مقدار نرمال این عدد باید بین 30 تا 100 ppm باشد. پس دریافتیم هرچقدر TDS آب ورودی بیشتر باشد دستگاهی که بتواند این آب را تصفیه کند گران تر و هزینه بر تر است. قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی که برای شیرین کردن آب دریا به کار میرود از سایر دستگاه ها بیشتر است.

تجهیزات

  • تجهیزاتی به کار رفته در ساخت دستگاه هم از مواردی است که بر قیمت دستگاه تاثیر مستقیمی می‌گذارد.
  • پمپ: پمپ از تجهیزات بسیار مهم است، چرا که میزان آب ورودی به فیلتر ممبران را تنظیم میکند و در کارکرد فیلتر ممبران تاثیر مستقیمی می‌گذارد. اینکه پمپ چه برندی و ساخت کدام کشور باشد در قیمت و کارایی آن موثر است. بهترین برند پمپ در اختیار کارخانه های کشور ایتالیا است. پمپ های چینی کمترین کیفیت و. ارزان ترین قیمت را دارند.
  • اتصالات: نوع اتصالات به کار رفته دز دستگاه تاثیر بسزایی در قیمت کلی می‌گذارد. اتصالات UPVC گران ترین نوع اتصالات هستند و به همین علت قیمت بالایی دارند اما اتصالات استیل ارزان تر هستند.
  • فیلتر ممبران: مهم ترین بخش فیلتر ممبران است. بخش اصلی و مهم دستگاه تصفیه آب بر عهده فیلتر ممبران است. کارخانه ها و کمپانی های زیادی این فیلتر را تولید می‌کنند و برند های متفاوتی از آن در بازار وجود دارد. باید قبل از خرید درباره نوع فیلتر ممبران به کار رفته در آن کاملا تحقیق کنید و سپس اقدام به خرید کنید. چرا که اگر فیلتر به کار رفته در دستگاه از برند و کمپانی مطرحی نباشد و کیفیت مرغوبی نداشته باشد به سرعت خراب میشود و عملکرد کلی دستگاه شما را زیر سوال میبرد.
  • سیستم پیش تصفیه: تمام دستگاه های اسمز معکوس به سیستم پیش تصفیه نیاز دارند. چرا که اگر سیستم پیش تصفیه وجود نداشته باشد، گل و لای، شن و ماسه موجود در آب به درون فیلتر ممبران راه پیدا میکند و عملکرد این فیلتر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. سیستم پیش تصفیه یکی از مواردی است که باعث میشود قیمت کلی دستگاه بالا رود.

سیستم پیش تصفیه همانند فیلتر الیافی در دستگاه تصفیه آب خانگی عمل میکند.

تصفیه آب کارگاهی
دستگاه تصفیه آب تمام صنعتی

سخن آخر

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی به علت تجهیزات به کار رفته در ساختار آن مقداری بالا است به گونه ای که شاید برخی افراد برای خرید به سراغ مدل های بی کیفیت اما ارزان بروند. توصیه ما به این افراد خرید دستگاه با کیفیت است. ممکن است در ابتدا مقدار بیشتری هزینه کنید اما تا سالیان سال دستگاه شما سالم است و می توانید از آن استفاده کنید.عواملی همچون نوسانات بازار ممکن است که در قیمت ها تغییر ایجاد کند و باعث متغییر بودن قیمت دستگاه ها باشد.

شرکت آکوا کلاسیک تاکنون سعی داشته است که با بهترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت ها رضایت مشتریان خود را نیز جلب کند و بهترین خدمات را ارائه دهد. تا از خرید خود اطمینان خاطر را حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *