قیمت فیلتر ممبران

قیمت فیلتر ممبران

قیمت فیلتر ممبران


دستگاه تصفیه آب خوب یا بد؟

این سوال شاید این یکی از اصلی‌ترین سوال هایی باشد که ذهن مصرف کنندگان از دستگاه تصفیه آب یا کسانی که قصد خرید را دارند به خود مشغول کرده است. با اینکه از سالم نبودن و تصفیه نادرست آب اطمینان داریم و می دانیم لوله ها و انشعابات شهری و زیر زمینی اصولی و سالم نیست، اما شاید در انتخاب و خریدش تردید داشته باشیم.

به این علت که شنیده ایم دستگاه های تصفیه آب املاح مورد نیاز بدن را که صورت طبیعی در آب است را حذف میکند و بدن ما که نیازمند این املاح مفید است را دچار کمبود و شاید بیماری کند. اما به راستی کدام انتخاب صحیح است؟ استفاده از آب ناسالمی که ممکن است حامل انواع بیماری ها، میکروب و باکتری ها باشد. یا استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی برای داشتن آبی سالم، زلال و گوارا.

هرچند دستگاه های تصفیه آب انواع مختلفی دارند، اما محبوب ترین و پر فروش ترین مدل زیر سینکی است که با روش اسمز معکوس و با استفاده از فیلتر های مختلف آب شرب شهری را تصفیه میکند. توصیه ما به شما این است که قبل از اقدام برای خرید دستگاه تصفیه آب با ساز و کار و روش تصفیه آب توسط آن آشنا شوید تا بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید.

مهمترین سوالات:

شاید یکی از اصلی ترین سوالات کاربران همین باشد، چرا که آب معمولا مدتی درون مخزن می ماند پس لازم است که مخزن بهداشتی باشد و اگر از یک لایه فلزی نیز تشکیل شده باشد بهتر است

اگر برق قطع شود میتوان از دستگاه تصفیه آب استفاده کرد؟

پاسخ این سوال بله است. زیرا مخزن تصفیه آب معمولا پر است و این مخزن ها تحت فشار هستند و یک کیسه هوا در آن ها تعبیه شده است که این کیسه هوا باعث میشود حتی در زمانی که برق قطع است بتوان از آب موجود در مخزن استفاده کرد.

عمر مفید فیلتر ها چقدر است؟

برای این سوال نمی توان پاسخ دقیقی داد، زیرا فیلتر ها انواع گوناگونی دارند و توسط شرکت های گوناگونی ساخته میشوند پس عمر مفید هر کدام متفاوت است. اما می توان بازه زمانی 6 الی 8 ماه را بهترین زمان برای تعویض فیلتر ها دانست.

فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی
انواع فیلترها

فیلترها

اگر بخواهیم فیلتر ها را نام ببریم و ساز و کار آنها به ترتیب مراحل بیان کنیم، فیلتر اول فیلتر الیاف پلی پروپیلن است، سپس آب وارد  فیلتر کربنی فعال می شود، مرحله بعدی فیلتر اسمز معکوس است که شاید بتوان گفت مهم ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب RO است. سپس آب به ترتیب وارد فیلتر های فرابنفش فیلتر قلیایی و فیلتر مینرال میشود. مرحله آخر فیلتر مادون قرمز است. یادآوری این نکته ضروری است که تمام دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار ممکن است همه این فیلتر ها را نداشته باشند و فقط 4-5 فیلتر اصلی را پوشش دهند.

مخزن دستگاه تصفیه آب

اگر سری به سایت های مختلف بزنید و اندکی سرچ کنید حتما متوجه میشوید که اکثر سایت ها و مقالات متمرکز بر انواع فیلتر ها و چگونگی کار کرد آن ها است و کمتر از مخزن دستگاه صحبت شده. مخزن دستگاه تصفیه آب نیز از اجزا مهم و قابل اهمیت است. بعد از اینکه آب از فیلتر های مختلف عبور کرد و تصفیه شد وارد مخزن میشود تا هر وقت که شیر را باز کردید در دسترس شما قرار بگیرد. ممکن است آب ذخیره شده تا چند روز مورد استفاده قرار نگیرد و دچار آلودگی شود پس لازم است بعد از مخزن ذخیره نیز فیلتری برای تصفیه مجدد آب قرار گیرد. اگر آب ذخیره شده دارای آلودگی باشد، طمع و بوی بسیار بدی دارد که باعث میشود آب قابل مصرف نباشد.

مخزن دستگاه تصفیه آب

قیمت فیلتر ممبران

پس از اینکه آب وارد فیلتر الیاف پلی پروپیلن شد، ذرات و املاح درشت آن که حتی با چشم هم دیده می شود مانند شن و ماسه در بین الیاف می ماند و به این ترتیب آب از فیلتر اول رد میشود. سپس آب به هوزینگی میرسد که در آن فیلتر کربن فعال وجود دارد، فیلتر کربن فعال باعث می شود کلر و مواد جانبی آن حذف و تصفیه شود.

بعد از این مراحل آب وارد فیلتر ممبران میشود. فشار ورودی آب به فیلتر ممبران بسیار مهم است. به همین علت اگر فشار آب پایین باشد از پمپ آب استفاده میکنند. در ادامه ساختار و عملکرد فیلتر ممبران بطور کامل توضیح میدهیم. سپس آب وارد فیلتر مینرال میشود. فیلتر مینرال املاح مورد نیاز آب را که شاید توسط فیلتر های دیگر از آب حذف شده مجدد به آب میدهد و آبی گوارا به شما میدهد.

فیلتر هایی مثل فیلتر فرابنفش یا مادون قرمز و قلیایی در همه دستگاه ها نیست و هرکدام مسئول بخشی از تصفیه آب هستند. فیلتر فرابنفش باعث حذف آلودگی های باکتریایی میشود. فیلتر قلیایی خاصیت اسیدی آب را کاهش میدهد و آب را به سمت قلیایی بودن میبرد. فیلتر مادون قرمز با استفاده از مواد بیو سرامیکی که در ساختارش به کار رفته وظیفه اکسیژن سازی را به عهده دارد.

قیمت فیلتر ممبران
قیمت فیلتر ممبران

فیلتر ممبران

اصلی ترین و مهم ترین فیلتر در دستگاه های تصفیه آب، فیلتر ممبران است که با روش اسمز معکوس اقدام به تصفیه آب میکند. فیلتر ممبران قابلیت حذف و تصفیه املاح بسیار ریز را دارد. به همین جهت می تواند ذرات ریزی مثل نیتریت، نیترات یا آرسنیک را از آب آشامیدنی حذف کند و آب با درجه سختی قابل قبول را به شما تحویل دهد. فیلتر ممبران 2 خروجی دارد. خروجی اول املاح و ذرات ریز تصفیه شده را به فاضلاب ظرف شویی هدایت میکند و خروجی دوم آب مقطر تصفیه شده را به داخل هوزینگ میبرد و در آنجا ذخیره میکند. میدانیم که آب مقطر برای بدن مضر است، پس بعد از فیلتر ممبران بقیه فیلتر ها وظیفه دارند آب را به حد استاندارد و قابل استفاده برسانند.

همانطور که اشاره کردیم فیلتر ممبران اصلی ترین فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی است. برند ها و کارخانه های مختلفی اقدام به تولید این فیلتر کرده اند و قیمت های مختلفی از این فیلتر در بازار و سایت های خرید اینترنتی موجود است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت فیلتر ممبران با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *