هفت نکته مهم برای خرید فیلتر ممبران

برای خرید ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

برای خرید ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی به چه نکاتی باید توجه کنید؟


هفت نکته مهم و کلیدی برای خرید فیلتر ممبران قابل استفاده در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی به روش اسمزمعکوس

برای خرید فیلتر ممبران به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ این مقاله به شما می‌آموزد که با چه روشی می‌توانید تعداد فیلتر ممبران در دستگاه‌های تصفیه آب اسمزمعکوس ro صنعتی را پیدا کنید تا هنگام خرید بتوانید بهترین و مناسب‌ترین فیلتر ممبران را از بین مدل‌های مختلف در فروشگاه‌ها یا سایت‌های اینترنتی آنلاین خریداری کنید.

اگر شما یکی از دارندگان دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی هستید، قطعا سیستم شما از روش اسمزمعکوس استفاده می‌کند، پس چه امروز چه در آینده با توجه به اینکه این فیلتر در حداقل مدت زمان یکساله مستهلک و فرسوده می‌شود، باید به فکر تعویض فیلتر ممبران آن باشید. برای اینکه بتوانید در بازار از بین ده‌ها یا بیشتر، یکی از بهترین فیلترهای ممبران را خریداری کنید، ما به شما کمک می‌کنیم تا با دانستن هفت نکته مهم و کلیدی بتوانید بهترین فیلتر ممبران را خریداری کنید.

در ابتدای مقاله قصد داریم تا دیتاشیت و مشخصات فنی محصولات شرکت فیلمتک که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فیلترهای ممبران 4 و 8 اینچ برای استفاده در آب‌های معمولی و لبشور و دریایی است را بصورت فایل PDF برای شما قراردهیم.

بسیاری از دارندگان دستگاه های تصفیه آب صنعتی اطلاع چندانی درباره نوع و مدل فیلترهای بکاررفته در دستگاه شان را ندارند و به همین علت نمیتوانند یک فیلتر ممبران با قیمت مناسب را در بازار خریداری کنند.

قبل از اینکه به سراغ هفت نکته مهم و کلیدی برای خرید فیلتر ممبران برویم بهتر است ابتدا شما را کمی با کارکرد دستگاه و سپس فیلتر ممبران آشنا کنیم و سپس به سراغ خرید آن بروید. اگر پس از خواندن این مقاله که سعی کرده ایم به شما کمک کنیم، قادر به تهیه و خرید آن نشدید، با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. ما میتوانیم انواع مدلهای مختلف را برای شما توضیح دهیم تا شما بتوانید بهترین فیلتر ممبران را در بازار خریداری کنید.

هفت نکته مهم برای خرید فیلتر ممبران
هفت نکته مهم برای خرید فیلتر ممبران

نکته اول: دو مدل فیلتر ممبران در بازار وجود دارد.

ممبران دریایی SW و ممبران آب لبشور BW که هرکدام از این فیلترها در اندازه های 4 اینچ و 8 اینچ در فروشگاه های اینترنتی و وب سایت ها وجود دارند.

مشخصات فنی فیلتر ممبران bw30-4040:
نوع غشا: کامپوزیت لایه نازک پلی آمید (TFC)
حداکثر دمای عملیاتی: 113F (45C)
حداکثر فشار عملیاتی: 600 psi (41 بار)
حداکثر نرخ جریان خوراک: 6 گرم در دقیقه (1.4 متر مکعب در ساعت)
محدوده pH، عملکرد مداوم: 2-11***
محدوده pH، تمیز کردن کوتاه مدت: 1-13* (30 دقیقه)
حداکثر شاخص چگالی سیلت خوراک: 5 SDI
تحمل کلر آزاد: < 0.1 ppm**
نرخ جریان نفوذ: 850 GPD (3.2 متر مکعب در روز)*
دفع نمک تثبیت شده: 99.5٪

فیلترهای ممبران DOW FILMTEC BW30-400 محصول انتخابی زمانی هستند که به خلوص آب با کیفیت بالا نیاز است. تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به آب تصفیه شده با کیفیت بالا نیاز دارند، از این روی فیلتر DOW FILMTEC BW30-400 میتواند بهترین گزینه برای مدیران یا اپراتورهای دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس باشد. این فیلتر با کارایی بالا و عمرطولانی یکی از بهترین محصولات کمپانی فیلمتک بشمار میرود.

فیلتر ممبران اسمز معکوس 8 اینچی آب شور DOW FILMTEC می توانند نمک ها را از آب جدا کنند و با فرآیند اتوماتیک با تکنولوژی بالا تولید می‌شوند که دقت، ثبات و قابلیت اطمینان را تضمین می‌کند. آنها برای استفاده در سیستم های تصفیه آب صنعتی و شهری در مقیاس بزرگ که تولید بیش از 2300 لیتر در ساعت نیاز دارند استفاده میشوند. غشاهای RO شرکت فیلمتک بر اساس سنت رهبری در صنعت غشای کامپوزیت لایه نازک ساخته شده‌اند و با چالش‌های امروزی برای دفع بالاتر با استفاده از انرژی کمتر و مقاومت در برابر رسوب‌ها در آب‌های چالش‌برانگیز، مقابله می‌کنند.

برای اینکه بتوانید در بازار از فروشندگان مختلف استعلام قیمت بگیرید باید کد ممبران را به درستی از آنها درخواست کنید. این کدها را ما برای شما در زیر لیست کرده ایم:

کدهای ممبران BW

  • کد شماره 1 : فیلتر ممبران 4 اینچ ( BW30-4040 )
  • کد شماره 2 : فیلتر ممبران 8 اینچ ( BW30-400 )

به عبارت ” BW ” توجه کنید، این کد به شما میگوید که فیلتری که در دستگاه شما استفاده شده از تیپ آب لبشور یا معمولی است، کد BW یعنی لب شور، در مناطقی که آب آنجا حاوی مقادیر پایین نمک یا سختی متوسط دارد استفاده میشود.

فشار لازم برای عبور آب لبشور از این فیلتر با توجه به مقدار TDS یا املاح کل موجود در آب از 13 الی 18 بار است. اگر بخواهید بدانید فشار آب مناسبی که باید از این فیلتر عبور کند دارای چه مشخصاتی است و اینکه آیا پمپ شما توانایی تولید فشار و حجم مناسب آب به داخل فیلتر را دارد یا ندارد، میتوانید مقاله مرتبط به آن را که قبلا برای شما آماده کرده ایم مطالعه نمایید.

حال، برمیگردیم به موضوع اصلی که سعی کرده ایم هفت نکته مهم و کلیدی برای خرید فیلتر ممبران قابل استفاده در دستگاه های تصفیه آب صنعتی به روش اسمزمعکوس را برای شما شرح دهیم. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، توانسته باشیم به شما در انتخاب و خرید آن کمک کرده باشیم.

نکته دوم: کدهای ممبران SW

  • کد شماره 3 : فیلتر ممبران 4 اینج دریایی یا SW30-4040
  • کد شماره 4 : فیلتر ممبران 8 اینچ دریایی یا SW30-400

منظور از عبارت ” SW ” همان SEA WATER یا آب دریا است. همانطور که میدانید آب دریا دارای مقادیر و املاح بالایی است، شور بودن آن یعنی اینکه غلظت نمک آب دریا بالا است، پس به همین خاطر باید از ممبران نوع SW که برای همین منظور تولید شده استفاده کنید.

توجه: برای عبور دادن آب دریا به فیلتر ممبران دریایی یا SW حتما باید از پمپ های پیستونی استفاده کنید، پمپ های فشار سانتریفیوژی برای اینکار مناسب نیستند و نتیجه دلخواه نخواهید گرفت.

اگر این مقاله را تا اینجا مطالعه کرده باشید، باید فهمیده باشید ممبران در دو مدل یا تپ تولید میشود، این 2 تیپ از فیلتر ممبران را یکبار دیگر در زیر بصورت کلی برایتان لیست کرده ایم:

  • کد شماره 1 : فیلتر ممبران 4 اینچ ( BW30-4040 )
  • کد شماره 2 : فیلتر ممبران 8 اینچ ( BW30-400 )
  • کد شماره 3 : فیلتر ممبران 4 اینج دریایی یا SW30-4040
  • کد شماره 4 : فیلتر ممبران 8 اینچ دریایی یا SW30-400

هزینه خرید یک دستگاه تصفیه آب برای شیرین کردن و خارج کردن املاح از آب دریا بسیار گرانقیمت است، علاوه بر قیمت بالای فیلترهای ممبران دریایی که در تیپ های 4 و 8 اینچ تولید میشوند ( ردیف های 3 و 4 )، پمپ های پیستونی از قیمت بالاتری نسبت به پمپ هایی که برای آب های BW یا لبشور برخوردار هستند.

در این مقاله ی ” فیلترهای ممبران دریایی و راهنمایی درباره خرید پمپ های پیستونی ” میتوانید اطلاعات جامع و مفیدی بدست آورده و مطالعه کنید.
خب، فکر میکنیم تا اینجا متوجه تفاوت بین تیپ های مختلف ممبران شده باشید.

حال، باید بدانید دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس شما چه تعداد فیلتر ممبران دارد؟. پس از مطالعه این قسمت میتوانید تعداد فیلتر ممبران و تیپ آن/آنها را بدانید. چرا میگوییم آن یا آنها؟ بدلیل اینکه برخی از سیستم های تصفیه آب که به روش اسمزمعکوس کار میکند دارای 2 پاس هستند، به این نوع دستگاه ها که بطور تلفیقی از هردو تیپ یا مدل ممبران ( منظور استفاده تلفیقی هم از ممبران 4 اینچ و هم 8 اینچ است) استفاده میکنند دستگاه تصفیه آب اسمزمعکوس دابل آر.او ” RO ” گفته میشود که به آر.او اول پاس 1 و به آر.او دوم پاس 2 گفته میشود. در این سیستم ها بطور اشتراکی از هر دو مدل bw یا sw در تیپ های 4 و 8 اینچ، اما در شرایط خاصی که نیاز به آب خالص یا دمین است استفاده میکنند.

در هر صورت برای اینکه بتوانید از بین ده ها مدل یا تیپ ممبران، بهترین و کارامدترین آن را بخرید، حتما باید اطلاع کامل و جامعی از نوع و مدل های آن داشته باشید.

برای خرید فیلتر ممبران باید بدانید دستگاه تصفیه آب شما از چه تعداد ممبران تشکیل شده، یکی از این راه ها  این است تا از مسئول فنی کارگاه یا کارخانه بخواهید اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد یا با فرستادن عکس و فیلم از دستگاه تصفیه آب به ایمیل یا واتساپ ما، از تعداد آنها مطلع شوید.

نکته سوم: ما در زیر به معرفی سومین و مهمترین نکته برای اینکه خودتان بتوانید به تنهایی از تعداد فیلترهای ممبران دستگاه تصفیه آب مطلع شوید، میپردازیم:

روش اول: در این روش ابتدا باید دستگاه را روشن کنید:

فرض ما بر این است که دستگاه در بهترین حالت و سالم است و دچار افت دبی یا کیپ بودن ممبران/ها نیست.

تصویر شماره (1) آموزش محاسبه اعداد فلومتر تصفیه آب و محاسبه حجم آب تصفیه شده
تصویر شماره (1) آموزش محاسبه اعداد فلومتر تصفیه آب و محاسبه حجم آب تصفیه شده

به فلومتر نگاه کنید، اعدادی که بر روی فلومتر نوشته شده را بخوانید. در ستون بالای اعداد در قسمت چپ یا راست به نوشته های ” گالن ” یا ” لیتر” توجه کنید تا دچار اشتباه محاسبه نشوید، در تصویر شماره 1 توضیح داده ایم.

  • گالن مخفف G –Gallon Per Minute
  • لیتر مخفف L – Liter Per Minute

در داخل فلومتری که مربوط به حجم آب تصفیه شده است دقت کنید، یک گوی کوچک فلزی را میبینید.

این گوی از دو قسمت تشکیل شده است:

  1. قسمت اول سطح بالای گوی
  2. قسمت دوم سطح پایین گوی

زماینکه دستگاه تصفیه آب شما روشن است، قسمت پایین گوی بیانگر حجم آب تصفیه شده در واحد اندازه گیری ” لیتر ” یا ” گالن ” است. در کشور ایران که ما زندگی میکنیم، واحد اندازه گیری مایعات ” لیتر ” است. پس بهتر است شما هم براساس واحد اندازه گیری لیتر حجم آب تولید شده توسط دستگاه را محاسبه کنید. پس باید متوجه شده باشید که برای بدست آوردن تعداد ممبران نیاز به دانستن حجم آب تولید شده توسط سیستم تصفیه آب دارید.

فرمول محاسبه حجم آب تصفیه شده توسط دستگاه اسمزمکعوس صنعتی:

( عدد پایین گوی ) ضربدر (60) ضربدر (24)

مثال عددی: 4*60*24=5760

شاید تا اینجا بگویید این عدد چیست و چگونه میتوانیم بفهمیم دستگاه تصفیه آب ما چه تعداد فیلتر ممبران دارد؟ جواب این سوال را در قسمت بعدی در همین مقاله خواهید فهمید.

در این قسمت ارتباط حجم آب تولید شده با تعداد فیلتر ممبران را شرح میدهیم. لطفا با ما همراه باشید و نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را برای بهتر شدن این مقاله که بتواند به افراد دیگر کمک کند تا آنها بتوانند بهترین فیلتر ممبران را برای دستگاه تصفیه آب صنعتی خود از بین ده ها مدل مختلف به آسانی پیدا کنند با ما از طریق فرم تماس در میان بگذارید.

حجم آب تولید شده به تعداد فیلتر ممبران مربوط است.

در کشور ایران با توجه به تجربه ای که ما در این چندسال از دیتا شیت ممبران ها بدست آورده ایم را در زیر برای شما خلاصه میکنیم و با چند مثال ساده نحوه تشخیص تعداد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب صنعتی را برای شما کاملا شرح میدهیم.

هر کدام از مدل یا تیپ های ممبران ، منظور ما کدهای 1 – 2 – 3 و 4 قبلی است که در قسمت های قبلی این مقاله برای شما توضیح دادیم، دارای حداقل حجم آب تصفیه شده هستند.

نکته چهارم: کد شماره 1 ممبران bw30-4040 چه مقدار آبدهی دارد؟

کد شماره 1 یا ممبران 4 اینچ bw30-4040 در بهترین حالت با فشار پمپ مناسب حداقل 15 بار میتواند 5000 لیتر آب یا 5 مترمکعب ( هر 1000 لیتر برابر با 1 مترمکعب است، پس 5000 لیتر میشود 5 مترمکعب حجم مایعات )، آب لبشور یا آب لوله کشی شهری را در 24 ساعت تصفیه کند.

حال برمیگردیم به مثالی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، عدد بدست آمده پس از استفاده از فرمول بالا 5760 لیتر بود، این یعنی کمی بیشتر از 5000 لیتر، اما فرق چندانی ندارد، زیرا برخی مدل های فیلتر ممبران میتوانند کمی بیشتر آب تصفیه کنند، هر فیلتر ممبران با کد bw30-4040  میتواند حداکثر تا 8000 لیتر یا 8 مترمکعب آب را در 24 ساعت تصفیه کند، اما، این کمی به فیلتر ممبران فشار وارد میکند، دلیل آن میتواند ورود حجم زیاد آب بیش از استاندارد تعیین شده توسط کارخانه سازنده یا بالا بودن فشار پمپ طبقاتی باشد. اما بهتر است شما شرایط را با کنترل کردن شیرهای ورودی و خروجی و کنترل فشار 5000 لیتر یا حداکثر 6000 لیتر را برای فیلتر ممبران کنترل نمایید.

نکته پنجم: کد شماره 2 ممبران bw30-400 چه مقدار آبدهی دارد؟

مقدار آبدهی این فیلتر تقریبا 20 الی 25 مترمکعب است، اکثر تولیدکنندگان یا شرکت های سازنده به طور نسبی در طراحی های سیستم های تصفیه آب صنعتی حجم آب تولیدی تصفیه برای هر 1 عدد ممبران 8 اینچ با کد bw30-400 را 20000 لیتر یا 20 مترمکعب محاسبه میکنند.

اگر توضیحی که درباره کد شماره 1 را که قبلا اشاره کرده بودیم، متوجه شده باشید، پس به راحتی میتوانید بفهمید که دستگاه آب ساز یا تصفیه از چند عدد فیلتر ممبران تشکیل شده است.

یک مثال دیگر: اگر قسمت پایین گوی که در وسط میله قرار دارد و به کمک آن بالا و پایین میرود بر روی عدد 20 باشد، این بدین معنی است که دستگاه تصفیه آب شما 20 لیتر در دقیقه آب تصفیه میکند، این عدد را در60 ضرب و جواب نهایی را در 24 دوباره ضرب کنید، عدد حاصل شده را تقسیم بر 20 کنید، تعداد فیلتر ممبران و ظرفیت تولید آب تصفیه شده دستگاه را خواهید فهمید.

از فرمول زیر میتوانید به حجم آب تصفیه و تعداد فیلتر ممبران بر واحد اندازه گیری لیتر دست پیدا کنید:

A: عددی که انتهای گوی نشان میدهد

B: دقیقه (هر دقیقه 60 ثانیه)

C: تعداد ساعات شبانه روز یعنی 24

D: حجم متوسط درنظر گرفته شده برای 1 عدد ممبران 8 اینچ یعنی 20000 لیتر یا 20 مترمکعب (مایعات)

L: حجم مفید هر یک عدد ممبران 8 اینچ (20000 لیتر)

A×B×C ÷D=L

یک مثال کاربردی دیگر: اگر عدد روی گوی و در نهایت طبق فرمول بالا به عدد 75000 رسیدید و آنرا در 20000 (متوسط تولید آب تصفیه توسط 1 عدد ممبران 8 اینچ) تقسیم کردید، جواب نهایی 3.75 شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد، در این حالت باید عدد 75000 را در 25000 تقسیم کنید تا عدد شما صحیح شود، یعنی 3 عدد ممبران 8 اینچ. این به این دلیل است برخی تولیدکنندگان با توجه به آنالیز آبی که از خریدار میگیرند و با توجه به نوع طراحی و مقدار املاح آب، ممکن است با توجه به شرایط، حجم متوسط هر عدد ممبران 8 اینچ را به جای 20 متر مکعب، 25 مترمکعب محاسبه کنند، یعنی 25000 لیتر بجای 20000 لیتر.

توجه: برای تشخیص دقیق حجم آب تولید شده و یا مشخص کردن تعداد ممبران ها، اگر دستگاه شما از نوع آشامیدنی است حتما شیرمیکس را بسته نگه دارید و سپس از فرمول بالا استفاده کنید، همانطور که در قسمت بالای مقاله توضیح دادیم، قصد داریم تا یکبار دیگر نیز به این نکته که برای تشخیص تعداد ممبران ها یا محاسبه حجم آب تولیدی، دستگاه تصفیه آب صنعتی شما حتما باید در شرایط معمولی و نرمال باشد اشاره کنیم.

پاسخ به یک سوال مهم: چگونه بدانید عدد بدست آمده (حجم آب تولیدی دستگاه) را در عدد 5000 (حد مطلوب در نظر گرفته شده برای 1 عدد ممبران 4 اینچ BW) یا (عدد 20.000/25.000 برای 1 عدد ممبران 8 اینچ) تقسم کنید؟.

اگر عددی که بدست آورده اید مثلا 75000 باشد، چگونه متوجه خواهید شد که دستگاه تصفیه آب صنعتی شما دارای فیلتر ممبران 4 اینچ است یا 8 اینچ؟ چطور بفهمید تیپ ممبران مورد استفاده شده BW است یا SW. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

نکته ششم: معمولا به این ترتیب است که با توجه به نرخ ریکاوری و سیرکوله کردن پسآب در طراحی انواع سیستم های تصفیه آب صنعتی و یا دریایی، اکثر تولید کنندگان ترجیح میدهند در ظرفیت پایینتر از 20 مترمکعب از فیلترهای 4 اینچ BW یا SW استفاده کنند، این بدلیل کاهش پرتی آب و افزایش راندمان دستگاه میباشد.

کد شماره 3 : فیلتر ممبران 4 اینج دریایی یا SW30-4040

از فیلتر ممبران دریایی برای شیرین کردن آب شور دریا یا آبهایی که غلظت نمک بالایی دارند استفاده میشود. همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم برای استفاده از فیلتر 4 اینچ دریایی SW میبایست از پمپ های پیستونی استفاده شود، پمپ پیستونی، آب را با استفاده از فشاربالا و ضربه هایی که ایجاد میکند به ورودی فیلتر هدایت میکند و باعث بازشدن غشاء ممبران شده و از کیپ کردن زودهنگام آن جلوگیری میکند.

استفاده از فیلترهای معمولی BW برای آب دریا توصیه نمیشود زیرا باعث کیپ شدن ممبران میشود. بهتر است از پمپ های پیستونی استفاده شود. قیمت این نوع پمپ پیستونی از پمپ های سانتریفیوژ طبقاتی بالاتر است. همچنین میزان آبدهی آن به نسبت کدهای 1 و 2 که نوع معمولی یا لبشور BW هستند کمی کمتر میباشد و بستگی به نوع طراحی توسط شرکت سازنده یا تولیدکننده اینگونه سیستم ها دارد.

نکته هفتم: میزان آبدهی فیلتر ممبران کد 3 یا SW30-4040 حدودا 3 مترمکعب در شبانه روز است، اگر دستگاه تصفیه آب یا سیستم آبشیرین کن صنعتی دریایی به درستی طراحی گردد میتوان انتظار داشت تا هر عدد فیلتر 4 اینچ SW بتواند تا 5 مترمکعب آبدهی داشته باشد.

پس برای اینکه بدانید دستگاه تصفیه آبی که برای شیرین کردن آب دریا در اختیار دارید چند عدد فیلتر ممبران دارد از فرمول بالا باید استفاده کنید، قبل از اینکار باید مطمئن شوید تا دستگاه شما در بهترین شرایط کاری قرار دارد و فیلتر یا فیلترهای دستگاه شما کیپ نشده باشند. در غیر اینصورت ممکن است محاسبات شما اشتباه باشد.

کد شماره 4 : فیلتر ممبران 8 اینچ دریایی یا SW30-400

از این نوع ممبران برای ظرفیت های بالای 20 مترمکعب استفاده میشود، البته بستگی به نوع طراحی و آنالیز آب دارد، معمولا ممبران 8 اینچ SW دریایی با حجم تولیدی تقریبا 12 الی 15 مترمکعب در طراحی های صنعتی استفاده میشود. بعنوان مثال اگر شما نیاز به روزانه 50 مترمکعب یا پنجاه هزار لیتر آب تصفیه شده داشته باشید، با توجه به نوع طراحی و میزان پرتی یا پسآب میتوانید از 4 عدد ممبران 8 اینچ دریایی استفاده کنید. نحوه محاسبه و تشخیص تعداد فیلترهای ممبران میتوانید از فرمول بالا که قبلا توضیح دادیم استفاده کنید.

اگر میخواهید درباره مشخصات فنی فیلتر ممبران دریایی SW برند فیلمتک اطلاعات کاملتری مطالعه فرمایید از لینک زیر میتوانید به آدرس اینترنتی شرکت DUPONT بروید.

نتیجه گیری و خلاصه مطلب:

همانطور که میدانید مدل های مختلف و گوناگونی از فیلترهای ممبران در بازار و در سایت های فروشگاهی اینترنتی وجود دارد که معروفترین آنها برند فیلمتک DOW یا دوپونت DUPONT است، البته برندهای دیگری نیز مانند ممبران 4 اینچ ال جی LG یا هایدروناتیک در مدلهای 8 و 4 اینچ BW و SW هم برای آبهای لبشور و آبهای شور دریا نیز وجود دارد که با کمی تحقیق و مطالعه میتوانید بهترین نوع آنها را برای دستگاه تصفیه آب انتخاب و خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *