دستگاه تصفیه آب کارگاهی

دستگاه نصفیه آب نیمه صنعتی

اجزا دستگاه تصفیه آب صنعتی


به علت گسترش بیماری هایی که مربوط به آب آشامیدنی نا سالم است، نیاز به دستگاه تصفیه آب روز به روز رو به افزایش است. این دستگاه ها در انواع خانگی، نیمه صنعتی و انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی برای نیاز های مصرف کننده طراحی و آماده فروش هستند. در این مقاله سعی بر این است شما را با دستگاه تصفیه آب کارگاهی یا نیمه صنعتی آشنا کنیم.

سوالات:

قیمت دستگاه های نیمه صنعتی و کارگاهی بستگی به حجم تصفیه آن ها دارد. اما بطور کلی می توان قیمت را از 15 میلیون به بالا اعلام کرد. که این مبلغ به نوع دستگاه و حجم تصفیه آن بستگی دارد. و لازم است توجه کنید که این پایین ترین قیمت ممکن است.

روش تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی چیست؟

اکثر دستگاه های نیمه صنعتی از روش اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده می‌کنند. البته سازوکار آنها با دستگاه تصفیه آب اندکی متفاوت است و ممکن است فیلترهایی اضافه یا کم تر داشته باشد. روش های دیگری نیز برای تصفیه آب در مقیاس بزرگتر وجود دارد ولی روش اسمز معکوس پر کاربرد ترین روش است.

آیا می توان از دستگاه های تصفیه آب دست دوم استفاده کرد؟

مسلما استفاده از دستگاههای نو و آکبند در درجه اول بهترین انتخاب است. اما اگر دلایلی مانند قیمت بالا شما را از خرید این محصول منصرف میکند، خرید دستگاه دست دوم میتواند انتخاب خوبی باشد. البته توجه کنید که زمان تعویض فیلتر ها را از خریدار بپرسید و اگر فیلتر ها مناسب استفاده نیستند حتما قبل از مصرف آنها را تعویض کنید.

تصفیه آب نیمه صنعتی
دستگاه تصفیه آب کارگاهی

دستگاه تصفیه آب کارگاهی

یکی از انواع دستگاه تصفیه آب است که قابلیت تصفیه آب را به مقدار زیاد دارد. به عنوان مثال قابلیت تصفیه آب از 200 گالن تا 800 گالن در روز را دارد که بین 800 لیتر تا 3000 لیتر میشود.

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و کارگاهی مانند دستگاه تصفیه آب آپارتمانی نیست و با توجه به حجم آب مورد نیاز شما برای تصفیه طراحی و پیاده سازی میشود. اما می توان گفت سازوکار آن به مقدار بسیار زیادی شبیه به آن است و مهم ترین بخش آن فیلتر های ممبران به کار رفته در ساختار آن است.

به یاد داشته باشید در سر راه فیلتر ممبران در دستگاه های نیمه صنعتی پمپ دیافراگرامی قرار داده میشود که فشار آب مورد نیاز در فیلتر ممبران تامین شود. البته باید توجه کنید که فیلتر های به کار رفته در سایز و اینچ های بزرگ تر و در تعداد بالا تری است.

همچنین مخزن نگه داری آب در دستگاه های کارگاهی حجم بیشتری دارد چرا که لازم است مقدار بیشتری از آب را ذخیره کنند و در مواقع لزوم به مصرف برساند. همچنین جنس مواد سازنده باید به گونه ای باشد که با ماندن آب راکد درون آن تولید باکتری و میکروب نکند. مانند دستگاه تصفیه آب آپارتمانی، بعد از مخزن نگهداری آب یک فیلتر برای تصفیه نهایی آب قرار دارد که اگر آب با ماندن در مخزن دچار آلودگی شده باشد، توسط این فیلتر از بین برود و سپس به مصرف برسد.

می تواند تمامی آلودگی های محلول و نامحلول مانند نیترات، کلر، شن ریزه، گل و لای را از آب جدا کند. لازم به ذکر است که از روش اسمز معکوس استفاده میکند. که در مقاله های دیگر در همین صفحه به توضیح آن پرداخته ایم.

دستگاه تصفیه آب صنعتی در رستوران
استفاده از دستگاه تصفیه آب در رستوران

موارد مصرف دستگاه تصفیه آب کارگاهی

از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی در کارگاه هایی که مصرف آب بالایی دارند و می‌دادند آب لوله کشی در آن منطقه سالم نیست، برای تهیه آب شرب کارکنان استفاده می‌کنند. همچنین از دستگاه تصفیه آب کارگاهی در هتل ها و رستوران ها نیز استفاده می‌کنند چرا که این مکان ها نیاز به آب تصفیه شده در حجم بالا دارند.

در بعضی کارگاه ها، از آب برای خنک کردن دستگاه هایی استفاده می‌کنند که در طی روز چندین ساعت مشغول فعالیت هستند. این دستگاه های صنعتی معمولا اجزا و ساختار حساسی دارند و اگر از آب تصفیه نشده برای خنک سازی آنها استفاده شود ممکن است آلودگی های محلول و یا نامحلول درون دستگاه نفوذ کند باعث رسوب شود و عملا کار دستگاه را با مشکل مواجه کند.

یکی دیگر از کاربرد های دستگاه تصفیه آب صنایع بزرگ در صنعت دام و طیور است. چه برای کاشت و رشد دانه و علوفه و چه برای آب مورد نیاز دام و طیور. البته باید برای این منظور به حجم آبی که دستگاه می تواند تصفیه کند توجه کرد. دستگاه هایی که حجم کمتری از آب را می توانند تصفیه کنند برای کارهای صنعتی کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه تصفیه آب کارگاهی
دستگاه تصفیه آب کارگاهی

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب کارگاهی

  • اگر شما یکی از صاحبان صنایعی هستید که برای کارگاه یا محل کارتان به آب تصفیه شده به مقدار زیاد نیاز دارید، لازم است حتما به موارد زیر توجه کنید:
  • میزان آب مصرفی، و میزان آبی که نیاز دارد روزانه تصفیه شود.
  • از میزان سختی آب آن منطقه اطلاع کسب کنید. برای این منظور می توانید مقداری از آب را به آزمایشگاه های سختی سنج تحویل دهید.
  • مشخص کنید نیاز شما به چه نوع از دستگاه های تصفیه کارگاهی است. زیرا بعضی از دستگاه ها شامل فیلتر های اضافی و تخصصی است و شاید کارگاه شما نیاز به تصفیه تخصصی آب را نداشته باشد و با خرید این دستگاه ها به اشتباه متحمل هزینه هایی زیادی شوید. چرا که دستگاه های تصفیه آب کارگاهی و نیمه صنعتی با توجه به حجم آبی که می توانند تصفیه کنند و تعداد فیلتر ها، قیمت های متفاوتی دارند.
  • فشار آب در منطقه ای که کارگاهتان قرار دارد را بررسی کنید. چرا که فشار آب ورودی در میزان تصفیه آب در طی شبانه روز بسیار مهم است. اگر فشار آب کم باشد باید از پمپ های فشار استفاده کنید که دستگاه حداکثر کارایی را داشته باشد.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره ۰۹۱۲۲۳۵۶۲۴۰  آکوا کلاسیک تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *