ماسک 5 لایه فیلتردار پزشکی

ماسک 5 لایه فیلتردار

ماسک فیلتردار


ماسک 5 لایه فیلتردار پزشکی

در واقع این ماسک N95-ffp2 است که با نام  5 لایه فیلتردار پزشکی شناخته میشود. این ماسک از 3 لایه اسپان و 2 لایه ملت بلون و یک عدد فیلتر نانو ساخته شده است. این ماسک علاوه بر ویژگی های منحصربه‌فرد که دارد خصوصیات دیگری مانند آب دوست یا آب گریز، آنتی باکتریایی بودن، نرم بودن و لطافت داشتن، آنتی uv شدن و … را دارد.

قیمت عمده فروش ماسک پزشکی 5 لایه پزشکی

قیمت فروش عمده ماسک 5 لایه فیلتردار پزشکی با تکنولوژی اسپان و ملت بلون با قابلیت نفوذناپذیری بالا در تعداد حداقل 1000 عدد به قیمت عمده 8000 تومان می‌باشد. لطفا جهت سفارش یا خرید با شماره تلفن شرکت 66302642-021 و یا 2356240-0912 تماس حاصل فرمایید.

جنس به‌کاررفته در این ماسک از منسوجات SSS, SSMMS , ملت بلون (Melt blown) و اسپان(spunbond) تشکیل شده که برای استفاده ی کادر درمانی و بیمارستانی به همراه فیلتر مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع ماسک کمک بسیار زیادی برای جلوگیری از ورود انواع کرونا ویروس به سیستم تنفسی بدن و خروج مخاط حلق و بینی و سایر ترشحات میکند.

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، مهمترین خصوصیت این نوع ماسک 5 لایه فیلتردار قدرت نفوذ ناپذیری بسیار بالا در برابر مایعات و ویروسها می‌باشد.

یکی از مهمترین قسمت های ماسک فیلتردار که بتواند شما را در برابر انواع ویروس و سایر بیماری ها محافظت کند ” ملت بلون ” است. زمانیکه به داروخانه یا فروشگاه برای خرید ماسک 5 لایه می‌روید، در قفسه ها تعداد بیشماری ماسک می‌بینید. اما، انتخاب ماسکی که بتواند شما را در برابر ویروس کرونا محافظت کند کار آسانی است و فقط به کمی دقت نیاز دارد.

اگر در هر فروشگاه یا داروخانه‌ای مطمئن شدید که ماسک 5 لایه فیلتردار که قصد خرید آن را دارید دارای لایه ی ملت بلون است، بی درنگ آنرا تهیه کنید. اما شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ” ملت بلون ” چیست؟

ماسک پزشکی 5 لایه
قیمت عمده ماسک

لایه ملت بلون چیست؟

در تهیه و ساخت ماسک 5 لایه فیلتردار پزشکی یکی از مهمترین قسمت ها استفاده از لایه ملت بلون است. ملت بلون درواقع پارچه نیست و از خانواده منسوجات نبافته مولکولی به شمار می‌آید که این ویژگی باعث نفوذ ناپذیری آن می‌گردد.

  • مایعات را از خود عبور نمی‌دهد
  • در برابر ویروس و میکروب مقاوم و نفوذ ناپذیر است
  • میکروب ها و ذرات نانومتر از آن عبور نمی‌کنند
  • به راحتی هوا را از خود عبور می‌دهد (عمل تنفس بسیار راحت است)

مانند یک فیلتر عمل میکند و در زیر آن می‌توانید به آسانی تنفس کنید ولی اجازه ورود ویروس، باکتری، میکروب و ذرات بسیار ریز را نمی‌دهد و هوایی که به درون ماسک به سیستم تنفسی شما وارد میشود کاملا پاکیزه و سالم است.

موارد استفاده از ماسک 5 لایه فیلتردار پزشکی

ملت بلون نوعی کاغذ یا لایه ی نرم و انعطاف پذیر بوده که بافته نشده و دارای الیاف های بسیار کوچک است. موارد استفاده از ماسک 5 لایه به همراه لایه های ملت بلون و اسپان:

  1. کادر درمانی و بیمارستانی
  2. جذب انواع میکروب ها و ویروس
  3. صنایع آلاینده شیمیایی مانند آزمایشگاه و …
  4. صنایع پتروشیمی، سیمان، فولاد
  5. آزمایشگاه های میکروبیولوژی

برای اینکه مطمئن شوید ماسک 5 لایه فیلتردار پزشکی از نوع مرغوب و دارای الیاف ملت بلون و اسپان است و میتواند شما را در برابر انواع بیماری ها و حتی ویروس کرونا محافظت کند یک آزمایش ساده با شمع است. در واقع می‌توانید ماسک را به صورت خود بزنید و سعی کنید یک شمع روشن را خاموش کنید.

در این آزمایش خواهید دید که اگر ماسک شما از نوع N95-ffp2 باشد، نمی‌توانید به راحتی شمع را خاموش کنید. در صورت در دسترس نبودن شمع، می‌توانید از یک فندک استفاده کنید.

ماسک پزشکی 5 لایه پزشکی
کاربرد ماسک پزشکی

تشخیص ماسک 5 لایه فیلتردار اصلی با تقلبی

شما با استفاده از چند روش می‌توانید مطمئن شوید ماسک خریداری شده اصلی یا تقلبی است. یکی از بهترین روشها همان آزمایش استفاده از شمع یا فندک است که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم.

روش دوم تشخیص ماسک اصلی از تقلبی: مقداری آب به داخل ماسک بریزید، در صورتیکه در ساخت ماسک 5 لایه از ملت بلون استفاده شده باشد، آب از آن عبور نمیکند و بافت اصلی ماسک خشک خواهد بود، در غیر اینصورت ماسک مذکور تقلبی است. در واقع یکی از خصوصیات مهم لایه ی ملت بلون بکار رفته در انواع ماسک های استاندارد عدم عبور مایعات از آن است.

توجه: عدم عبور مایعات و آب از ماسک 5 لایه فیلتردار پزشکی ملت بلون و اسپان دلیل خوبی برای اصل بودن آن نیست، بلکه مرطوب نشدن آن است. درواقع حتی اگر آب نتواند از ماسک عبور کند ولی مرطوب شده باشد نشان دهنده ی این است که ماسک شما اصلی نیست.

پارچه اسپان باند Spunbond Nonwove

نوعی پارچه بی بافت است که برای ساخت، آنها را داخل دستگاهی بنام اکسترودر می‌ریزند که اصطلاحا به آن PP یا پلی‌پروپیلن نیز گفته میشود. سپس آنها را به صورت مذاب در آورده و از سوزنهای بسیار باریکی عبور می‌دهند. سپس آنها را در مجرای کانال های سرد هوایی قرار داده و بصورت آیرودینامیکی کش داده میشود و در آخر توسط نوار نقاله بصورت لایه در می‌آیند.

موارد استفاده از پارچه بافته نشده اسپان باند:

  • صنایع پزشکی
  • تولید ماسک 5 لایه فیلتردار
  • صنایع بهداشتی و آرایشی
  • در صنعت فیلترینگ
  • بسته بندی و کشاورزی
  • زیراندازهای بیمارستانی
  • البته یکبار مصرف پزشکی
  • پاک کننده لاک ناخن
  • تولید کلاه
  • تولید دستمال مرطوب
  • ماسک
  • کاور کفش
پارچه اسپان باند Spunbond Nonwove
پارچه اسپان باند

صنعت بی بافت یا پارچه های نبافته شده

شاید با شنیدن پارچه ها یا الیافت بافته نشده فکر کنید این یک تکنولوژی جدید است و فقط برای تولید ماسک 5 لایه فیلتردار پزشکی از آن استفاده می‌کنند، ولی اینطور نیست. استفاده از فرآیند “اسپان باند” یا همان پارچه بافته نشده و بدون بافت به اوایل سال 1940 میلادی برمی‌گردد.

در این دوره، صنعت بی بافت یا پارچه های نبافته شده در آمریکا توسط 2 نفر به نام های Slather و Thomas برای استفاده در صنعت پشم شیشه مورد استفاده قرار گرفت. حدودا 10 سال بعد، منسوجات بی بافت یا پارچه‌های بافته نشده که از ترکیبات پلیمری بدست آمده بودند توسط تکنولوژی دو شرکت آلمانی و آمریکایی به نام های Freudenberg و Du Pont در بین سالهای 1950 و 1960 میلادی برای مصارف تجاری روانه بازها شد.

پس از صنعتی شدن پارچه های بی بافت، از این تکنولوژی برای استفاده در تولید انواع ماسک های فیلتردار 5 لایه پزشکی در صنعت پزشکی و بیمارستان و سایر صنایع حساس دیگر مانند آزمایشگاه های میکروبیولوژی برای حفاظت کادر درمان پزشکی و آزمایشگاهی از ابتلا به انواع بیماریها و ویروسها استفاده گردید.

برای خرید ماسک 5 لایه فیلتردار پزشکی با تکنولوژی اسپان و ملت بلون می‌توانید با شماره 09122356240 تماس حاصل فرمایید. قابل ذکر است که این مجموعه ماسک های تولیدی خود را فقط به صورت عمده و نه تکی با حداقل سفارش 1,000 عدد با قیمت هر عدد 8,000 تومان به بازار عرضه میکند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *