همبرگرهای تهیه شده از مدفوع

تولید استیک و همبرگر در ژاپن با مدفوع و ضایعات توالت

تولید استیک و همبرگر در ژاپن با مدفوع و ضایعات توالت


بدترین راه حل بالقوه برای بحران جهانی غذا: فقر گوشت

کسی برای خوردن همبرگرهای تهیه شده از مدفوع آماده است؟ دانشمند ژاپنی میتسووکی ایکدا از آزمایشگاه اوکایاما مطمئناً به زباله های انسانی اعتقادی ندارد. او فکر میکند که آب داخل فاضلاب محتوی پروتئین کاملاً خوبی است که شما آن را  به دریا می‌فرستید و او راهی برای استخراج این پروتئین‌ها پیدا کرده است.

استیکی را که از این طریق تهیه کرده است را با سس استیک مخلوط کرده و یک غذای مناسب تهیه شده از مدفوع برای سرو پادشاه ایجاد میکند. برای برطرف کردن عدم انسجام این همبرگرها نیاز به اضافه کردن سویا برای چسبنده کردن و یکپارچه کردن آنها می‌باشد. پروفسور ایکدا فکر میکند دلیلی وجود ندارد که همه از همبرگرهای ساخت او استفاده نکنند.

همبرگر تهیه شده با مدفوع انسان
همبرگر تهیه شده با مدفوع انسان در ژاپن

ممکن است بپرسید که چرا او حتی به چنین چیزی فکر می کند؟

زیرا اداره فاضلاب توکیو از او چنین درخواستی کرد. به نظر میرسد توکیو در لجن‌های فاضلاب خود شناور است و تنها یک راه وجود دارد که میتواند خودش را نجات دهد و آن اینکه آن را بخورد.

پروفسور ایکدا با بررسی لجن های فاضلاب به وجود میزان بالای باکتری که نشان از وجود پروتئین بود پی برد. پروفسور لجن‌های فاضلاب را با تقویت کننده‌ها ترکیب میکند و آن را در دستگاه جادویی بنام “منفجر کننده” قرار می‌دهد و استیک مصنوعی از انتهای دیگر دستگاه بیرون می‌آید.

طبق گفته های دیجیتال ترندز، این ماده دارای:

  • 63 درصد پروتئین.
  • 25 درصد کربوهیدرات.
  • 3 درصد چربی.
  • 9 درصد مواد معدنی است.

بخاطر اینکه رنگ محصول نهایی قرمز است شما هیچگاه متوجه نخواهید شد که آن از فضولات انسانی تهیه شده است. دیجیتال ترندز گزارش میکند: ” بر طبق آزمایش‌های اولیه، افراد میگویند که حتی مزه‌ای مانند گوشت گاو” را دارد.

پروفسور ایكدا و همکارانش میگویند که این راه‌حل مناسبی برای کاهش ضایعات ناشی انتشار گازهای گلخانه‌ای مساعد شده در جو که در نتیجه پرورش گاوها صورت میگیرد و همچنین ضایعات حاصل از دور ریز غذا است. درک این مطلب به این صورت ممکن است که شما وقتی غذا می‌خورید به شما بگویند این حجم بزرگ از غذا تهیه شده از پسماند غذاهای دیروز شما و یا از مدفوع شما می‌باشد.

مطمئنا در کنار تهیه استیک از مدفوع و ترکیب آن با سویا مشکلاتی وجود دارد و آن اینکه هزینه تولید استیک‌های پروفسور ایکدا در حال حاضر در حدود “10 تا 20 برابر” قیمت حاصل از ذبح گاو است. بنابراین آن را به زنجیره‌های فست فود رها کنید تا قیمت آن تعدیل شود. وقتی‌که یک محصول به تولید انبوه میرسد بطور همزمان قیمت تمام شده آن به صورتی غیرقابل باور کاهش می‌یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *